Na úrade práce na Popradskej ulici v Košiciach nefungujú informačné kiosky

KošiceSpravodajstvo

Ľudia si na elektronický vyvolávací systém zvykli.

Elektronický vyvolávací systém ktorý od roku 2016 funguje na takmer všetkých úradoch práce na Slovensku má uľahčiť plynulejšie vybavovanie žiadosti a znížiť tak čakacie doby k jednotlivým pracovníkom. V prípade vyššieho počtu klientov zároveň sprehľadňuje situáciu pri čakaní. To ale v súčasnosti neplatí na pobočke úradu práce na Popradskej ulici v Košiciach. Aj tam sa takzvané informačné kiosky nachádzajú, ale verejnosť ich využívať doposiaľ nemôže.

„V Objekte na Popradskej ulici v Košiciach došlo k doplneniu ďalších zariadení, kioskov a displejov. Keďže prax ukázala, že vzhľadom na počet klientov treba kvôli plynulej prevádzke doplniť ďalšie zariadenia. V súčasnosti prebieha konfigurácia softvéru a jeho zosúladenie s informačnými systémami,“ povedala Jana Lukáčová z úradu práce, sociálnych vecí a rodiny.

Foto
ilustračné foto / upsvar.sk

Správne nastavenie systému by malo byť dokončené do konca septembra. Po tomto dátume bude vyvolávací systém pracovať v rovnakom režime tak, ako je to v súčasnosti aj na pobočke Úradu práce v budove na Staničnej ulici v Košiciach. Ľudia sú so zavedením vyvolávacieho systému vo všeobecnosti spokojní. Umožňuje im orientačne odhadnúť, ako dlho budú čakať a takisto nevznikajú konflikty s predbiehaním.

Informačné stánky neslúžia iba uchádzačom, ktorí sa prídu na úrad zaevidovať, ale aj záujemcom napríklad o dávku v hmotnej núdzi. Celkové náklady na rozšírenie tohto systému sa pohybovali na úrovni takmer 120-tisíc eur aj s DPH.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

Komentáre