Ľudia si na elektronický vyvolávací systém zvykli.
Elektronický vyvolávací systém ktorý od roku 2016 funguje na takmer všetkých úradoch práce na Slovensku má uľahčiť plynulejšie vybavovanie žiadosti a znížiť tak čakacie doby k jednotlivým pracovníkom. V prípade vyššieho počtu klientov zároveň sprehľadňuje situáciu pri čakaní. To ale v súčasnosti neplatí na pobočke úradu práce na Popradskej ulici v Košiciach. Aj tam sa takzvané informačné kiosky nachádzajú, ale verejnosť ich využívať doposiaľ nemôže.
„V Objekte na Popradskej ulici v Košiciach došlo k doplneniu ďalších zariadení, kioskov a displejov. Keďže prax ukázala, že vzhľadom na počet klientov treba kvôli plynulej prevádzke doplniť ďalšie zariadenia. V súčasnosti prebieha konfigurácia softvéru a jeho zosúladenie s informačnými systémami,“ povedala Jana Lukáčová z úradu práce, sociálnych vecí a rodiny.
Správne nastavenie systému by malo byť dokončené do konca septembra. Po tomto dátume bude vyvolávací systém pracovať v rovnakom režime tak, ako je to v súčasnosti aj na pobočke Úradu práce v budove na Staničnej ulici v Košiciach. Ľudia sú so zavedením vyvolávacieho systému vo všeobecnosti spokojní. Umožňuje im orientačne odhadnúť, ako dlho budú čakať a takisto nevznikajú konflikty s predbiehaním.
Informačné stánky neslúžia iba uchádzačom, ktorí sa prídu na úrad zaevidovať, ale aj záujemcom napríklad o dávku v hmotnej núdzi. Celkové náklady na rozšírenie tohto systému sa pohybovali na úrovni takmer 120-tisíc eur aj s DPH.
Autor: RÁDIO KOŠICE