OĽaNO navrhuje zmenu vedenia železníc, tí dôvod na odvolanie nevidia

SlovenskoSpravodajstvo

Železnice pripúšťajú, že zavedenie bezplatnej prepravy má aj rezervy a obmedzuje ich v ďalšom rozvoji.

V posledných týždňoch si Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) prešli viacerými nehodami pri ktorých sa vznietili rušne, či pretrhli vlaky. Podľa opozičného hnutia OĽaNO je ŽSR v zlých rukách a ministra dopravy Arpáda Érseka vyzvali k tomu, aby vymenil manažment štátnych železničných firiem. Podľa OĽaNO sú na čele ŽSR  „nekompetentní politickí nominanti, ktorí nemajú skúsenosti zo železničného sektora“. „Dôsledkom tohto zlého manažmentu je zlá organizácia práce, katastrofálna údržba, nejasné hospodárenie a každodenné meškania, na ktoré doplácajú cestujúci,“ opísal poslanec hnutia Ján Marosz.

Podľa Marosza potrebujú železnice vedenie s dlhoročnou praxou na železnici. OĽaNO takisto tvrdí, že ak minister dopravy nebude reagovať na ich výzvu, bude hľadať v opozícii podporu na jeho odvolanie. Železnice sa bránia tým, že predseda predstavenstva má desaťročnú prax z pôsobenia v železničnom prostredí.

Foto
ilustračná fotografia / TASR

ŽSR medzi svoje úspechy zaradila zvýšenie vyťaženosti vlaku o viac ako 30 percent, no pravdou zostáva, že veľkú časť cestujúcich tvoria skupiny, ktoré za cestu neplatia. Napriek tomu sa ale podľa ŽSR darí stratovosť železníc znížiť. Od roku 2014 do roku 2017 sa totiž podľa hnutia OĽaNO strata osobného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko síce znížila o necelé tri milióny eur, dotácia štátu sa pre túto firmu však zvýšila o 33 miliónov eur.

Železnice pripúšťajú, že zavedenie bezplatnej prepravy má aj rezervy a obmedzuje ich v ďalšom rozvoji. Uvedomujú si takisto aj stúpajúcu nespokojnosť s kvalitou a kapacitou vozňového parku, no vyzdvihujú nárast počtu prepravených osôb týmto ekologickým spôsobom.

 

Autor: KOŠICE ONLINE

Komentáre