Po prešovských cestách bude premávať šesť nových parciálnych trolejbusov

PrešovSpravodajstvo

Okrem iného zlepšia prepravnú rýchlosť.

Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) začiatkom januára podpísal zmluvu so spoločnosťou Škoda Group na dodávku šiestich nových parciálnych trolejbusov. Ide o 18-metrové nízkopodlažné vozidlá, ktoré sú vybavené trakčnými batériami umožňujúcimi jazdu aj mimo trolejového vedenia.

Hovorca DPMP Vladimír Tomek spresnil, že bolo obstaraných 10 trolejbusov s batériovým pohonom, konkrétne 4 štandardné (12-metrové) a 6 kĺbových (18-metrových) vozidiel:

„Pri štandardných trolejbusoch už došlo k podpisu kúpnej zmluvy na jeseň roku 2022, pričom tieto trolejbusy dodá česká spoločnosť SOR Libchavy, s.r.o. Aktuálne došlo k potvrdeniu nákupu zvyšných šiestich kĺbových trolejbusov.“

Foto
Ilustračná fotografia / KOŠICE ONLINE

Takýmto spôsobom by sa mala zvýšiť atraktivita a konkurencieschopnosť verejnej osobnej dopravy, ale aj komfort cestujúcich, plynulosť prevádzky a prepravná rýchlosť. Zároveň dôjde k zníženiu hlučnosti a negatívnych vplyvov dopravy na životné prostredie. Nové trolejbusy nahradia dieselové autobusy na linkách 29, 32, 32A, či 39.

„Trolejbusy budú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sú u nás USB nabíjačky pre dobíjanie mobilných zariadení, informačné LCD monitory a napríklad kamerový systém so záznamom v interiéri vozidla. Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu. Dôkladný prehľad o obsadenosti jednotlivých spojov poskytnú údaje získané z automatických počítadiel cestujúcich, ktoré budú súčasťou výbavy vozidla,“ doplnil Tomek.

Súčasťou výbavy je aj systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím, ktorý na základe povelu z ovládača zahlási číslo linky a smer jazdy. Trakčná batéria umožní dojazd minimálne 12 kilometrov mimo trolejového vedenia. Nové trolejbusy by mali byť k dispozícii najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti kúpnej zmluvy. Projekt je z 95 percent financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšných 5 percent uhradí DPMP z vlastných zdrojov. Celkovo ide o vyše 3,6 milióna eur bez DPH, pričom jeden trolejbus stojí viac ako 608-tisíc eur.

Komentáre