Podjazdu pri košickom katastri svitá na lepšie časy

KošiceSpravodajstvo

Národná diaľničná spoločnosť začala so stavebno-technickým a stavebno-fyzikálnym prieskumom, následne sa pustí do jeho komplexnej rekonštrukcie.

Zaplavovaný podjazd pri košickom katastri na Južnej triede sa predsa len dočká rekonštrukcie. Po štyroch rokoch v dezolátnom stave ho opraví Národná diaľničná spoločnosť a. s. (NDS), ktorá už začala aj s prípravami. O rekonštrukcii hovorila niekoľko mesiacov, realizáciu však zahájila len pred časom.

„Obhliadka skutkového stavu podchodu bola vykonaná, odčerpala sa voda z plôch a priestorov podchodu, ako aj kal z prečerpávacej stanice. Určil sa rozsah poškodenia strojnotechnologického vybavenia prečerpávacej stanice. Bol zrealizovaný stavebno-technický a stavebno-fyzikálny prieskum a taktiež sa zrealizovali vývrty v nosných konštrukciách mosta, na základe ktorých sa určí rozsah poškodenia“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Prieskumy podľa Michalovej následne posúdia celkový vplyv na stabilitu, únosnosť a deformácie konštrukcií mosta, teda statický a hydrotechnický posudok. Na základe toho sa určia nevyhnutné potrebné sanačné opatrenia. Ako dodala Michalová, zhotoviteľ by mal predmetné posudky dodať do polovice decembra.

Foto
Čoskoro sa podchodom možno bude dať znova prejsť / TV KOŠICE

Nová elektroinštalácia i rozvody

Diaľničiarom pomôže s opravou podjazdu aj mesto. Obe strany sa tak dohodli podpísaním Zmluvy o spolupráci i s dodatkom ešte vlani. Za gro financovania, ako aj zabezpečenie rekonštrukcie, je teda zodpovedná NDS. Tá zaplatí 80 percent z celkovej sumy 300-tisíc eur, zvyšok, teda 20 percent, uhradí mesto. Pôvodne sa odhadovalo, že oprava bude stáť 100-tisíc eur, nevyhnutná komplexná rekonštrukcia si však nakoniec vyžiada vyššie náklady.

„Mala by pozostávať zo stavebných opráv miestnosti, novej prípojky elektrickej energie, novej elektroinštalácie, nových rozvodov vody, opravy alebo výmeny záchytnej nádrže, dodávky a montáže čerpadiel a ich spínania, dodávky a montáže záložného systému pre prípad výpadku elektrickej energie,“ vymenovala hovorkyňa mesta Košice Linda Šnajdárová a doplnila, že električková trať sa opravovať nebude, schody a osvetlenie prekrytia schodiska, áno.

Od roku 1985 bol podjazd v správe niekdajších Závodov ťažkého strojárstva, ktoré sa neskôr pod názvom Východoslovenské strojárne rozdelili. K podjazdu sa však nehlásili. Mesto ho následne odovzdalo Slovenskej správe ciest, výrazné zmeny ale nenastali. Kritický stav dlhodobo trápi vodičov a zároveň ohrozuje štvorprúdovú cestu, ktorá patrí NDS.

 

Autorka: LEA HEILOVÁ

Komentáre