Politické strany budú na predvolebnú kampaň využívať aj sociálne siete

SlovenskoArchívParlamentné voľby 2020

Zatiaľ nemajú určenú sumu, ktorú do toho investujú.

Kampaň pred parlamentnými voľbami 2020 sa bude realizovať aj na sociálnych sieťach, ktoré budú na tento účel využívať politické strany a hnutia. Zatiaľ však nemajú určenú presnú sumu, ktorú do toho investujú. Ako informovala hovorkyňa koalície Progresívne Slovensko/Spolu Silvia Hudáčková, komunikácia na sociálnych sieťach je pre nich veľmi dôležitá, pretože je založená na obojstrannej reakcii ľudí a dialógu: „Chceme ľudí nielen informovať, ale aj počúvať. Našu stratégiu na sociálnych sieťach nebudeme bližšie špecifikovať. Na celú kampaň plánujeme minúť približne 1,3 milióna eur za celú koalíciu PS/Spolu.“

Podobný názor má aj strana Sloboda a Solidarita (SaS.). Jej hovorkyňa Katarína Svrčeková uviedla, že sociálne siete považujú za neoddeliteľnú súčasť kampane a využívajú ich podľa danej situácie: „Strana SaS aj predseda Richard Sulík majú veľmi aktívne facebookové a instagramové účty, pomocou ktorých prezentujú najmä svoje riešenia. Sociálne siete berieme ako jeden z nástrojov, ako šíriť myšlienky SaS.“

Foto
Voľby rozhodnú o novom zložení parlamentu / TASR

Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko sa plánujú venovať aj kampani na sociálnych sieťach. Zatiaľ však nemajú schválenú stratégiu ani akčný plán. „Sociálnym sieťam sa budeme pravdepodobne venovať až od januára budúceho roka,“ skonštatoval poslanec strany Martin Beluský.

Strana Most-Híd sa chce predovšetkým sústrediť na osobné stretnutia s voličmi v regiónoch, ktorých plánuje osloviť aj prostredníctvom sociálnych sietí. Ako potvrdila hovorkyňa Mosta-Híd Klára Magdeme, strana zvažuje podiel online kampane na celkových výdavkoch: „Online priestor je efektívna komunikačná platforma. Jednou z jej pozitívnych čŕt je interaktivita. Výdavky strany ani v tejto kampani neprekročia zákonom stanovenú hranicu.“

Aj hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) využije všetky obvyklé a dostupné formy predvolebnej kampane. „Využijeme aj kampaň na sociálnych sieťach na propagáciu hnutia či kandidátov. Sociálne siete považujeme v súčasnosti za mimoriadne obľúbený a moderný prvok. Sústredíme sa prioritne na Facebook a Instagram, kde zverejňujeme aktuálne informácie o dianí a práci hnutia,“ dodal hovorca OĽaNO Matúš Bystriansky. Keďže volebný zákon stanovuje, že do nákladov na kampaň sa započítavajú financie na propagáciu hnutia už pol roka pred vyhlásením volieb, hnutie za toto obdobie minulo približne 200-tisíc eur.

Hnutie Sme rodina považuje kampaň na sociálnych sieťach za neoddeliteľnú súčasť predvolebného obdobia. Takýmto spôsobom môžu podľa nich osloviť široké spektrum voličov. Slovenská národná strana, Smer-SD, Za ľudí a KDH nereagovali.

 

Zdroj: SITA

 

Komentáre