Prešov v roku 2019 investoval do ciest, cyklistickej infraštruktúry či rekonštrukcie predstaničného námestia

PrešovSpravodajstvo

Poslanci mestského zastupiteľstva schválili dva dokumenty v oblasti dopravy.

Mesto Prešov v uplynulom roku 2019 zrealizovalo viacero investícií vrátane výstavby juhozápadného obchvatu D1 či začiatku realizácie severného obchvatu R4. Primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová za významnú investíciu považuje aj cyklistické prepojenie mesta s neďalekou rekreačnou oblasťou Sigord za viac ako 1,7 milióna eur: „V rámci cyklistickej infraštruktúry pribudli aj cyklochodníky na Masarykovej a Wilec Hôrka v celkovej dĺžke takmer 1,5 kilometra. Ide o investície v celkovej hodnote 380-tisíc eur. Cyklochodníkom Sekčovská a Mlynský náhon sa nám podarilo prepojiť dve najväčšie sídliská – Sekčov a Sídlisko III. Ide o investície v celkovej hodnote 171-tisíc eur. Pre cyklistov taktiež pribudla aj úplne nová infraštruktúra v podobe ôsmich krytých cykloprístreškov za viac ako 286-tisíc eur.“

Samospráva za vyše 2,4 milióna eur zrealizovala aj rekonštrukciu predstaničného námestia. Zároveň opravila a rozšírila križovatku Arm. gen. L. Svobodu – Pod Táborom – Jurkovičova v objeme viac ako 1,3 milióna eur. V meste sa tiež opravili viaceré školské zariadenia. Rekonštrukcia materskej školy na Važeckej, Čapajevovej, Sládkovičovej ulici a taktiež telocvične v Základnej škole (ZŠ) Šmeralova a Matice Slovenskej spolu s novým multifunkčným ihriskom pri ZŠ na Važeckej ulici si vyžiadali vyše 3,1 milióna eur.

Foto
Križovatka juh pri výjazde z Prešova na Košice  / TASR

„Obnovou za bezmála 290-tisíc eur prešiel aj bytový dom na Slánskej, pričom voľné byty sme ponúkli rodinám z Mukačevskej ulice, ktoré prišli po výbuchu plynu o strechu nad hlavou,“ uviedla Turčanová. Mestu sa tiež podarilo dokončiť obnovu fasády Čierneho orla za viac ako 430-tisíc eur a útulok pre zvieratá za vyše 230-tisíc eur.

Poslanci mestského zastupiteľstva v roku 2019 schválili dva dokumenty v oblasti dopravy. Prvým je Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov, takzvaný  masterplan a druhým je všeobecne záväzné nariadenie o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií. Masterplan je podľa Turčanovej kľúčovým dokumentom, ktorý slúži ako podklad pri investíciách do dopravy a tiež je podmienkou pri čerpaní prostriedkov na dopravu z Európskych fondov. „Prijaté všeobecne záväzné nariadenie o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií má vyriešiť situáciu v statickej doprave, ktorá je v našom meste neudržateľná. Jej regulácia, ktorá bude postupne zavádzaná v jednotlivých zónach, vo výraznej miere prinesie zlepšenie v tejto oblasti dopravy,“ doplnila Turčanová.

Na júnom zasadnutí mestského zastupiteľstva bol prijatý Akčný plán pre udržateľnú energiu a zmenu klímy mesta Prešov (SECAP), ktorý obsahuje konkrétne kroky a opatrenia pre zvýšenie odolnosti mesta Prešov voči častejšiemu výskytu a väčšej intenzite vĺn horúčav a tiež riečnych a povrchových záplav. „Mesto získalo v roku 2019 finančné prostriedky na realizáciu národného projektu Terénna sociálna práca v obciach, národného projektu Podpora vybraných sociálnych služieb krízovej intervencie na komunitnej úrovni a finančný príspevok na výkon opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately,“ dodala Turčanová s tým, že mesto v roku 2019 zároveň poskytlo finančný príspevok na prevádzku 39 neverejným poskytovateľom sociálnych služieb za viac ako 424-tisíc eur.

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre