V Prešove na D1 začali raziť tunel

PrešovSpravodajstvo

Zmluvný termín ukončenia výstavby je jún 2021.

Na diaľničnom úseku D1 Prešov západ – Prešov juh sa naplno realizujú práce na tuneli. S jeho razením z východného portálu, severnej tunelovej rúry, začal zhotoviteľ 31. júla. Doposiaľ je vyrazených približne desať metrov a zo západného portálu, južnej tunelovej rúry, 14,5 metra. Trhacie práce na tuneli začali v utorok 7. augusta a predpoklad jeho prerazenia je naplánovaný na leto 2019.

Foto
Príjazd od Braniska do Prešova / TASR

Tunel Prešov bude dvojrúrový s dĺžkou 2,24 kilometra a razí sa cyklickou metódou, ktorá je rakúskou novinkou. Denne sa vyrazí jeden a pol až dva metre na jednej čelbe, teda na dvoch čelbách zhruba štyri metre za deň. Plánovaný denný postup na štyroch čelbách je približne štrnásť až pätnásť metrov. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová, okrem prác na tuneli pokračuje aj výstavba mostov, budovanie násypov a tiež sa realizujú výkopové práce v zárezoch, pričom sa ukončuje stavba na prístupových cestách.

Diaľničný úsek Prešov západ - Prešov juh, ktorý meria osem kilometrov, je súčasťou dopravného koridoru v trase Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod. Je zaradený do medzinárodnej cestnej siete pod označením E50, na ktorú je napojená medzinárodná cesta E371 v smeruje z Prešova cez Svidník na hraničný priechod Vyšný Komárnik – Barwinek do Poľskej republiky. Súčasťou úseku sú okrem tunela Prešov dve diaľničné križovatky s celkovou dĺžkou ciest 11,3 kilometra.

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre