Príručka obsahuje množstvo užitočných tipov a odporúčaní či praktických rád.
Marec je mesiacom kníh. V metropole východu vznikla praktická publikácia pre pedagógov a rodičov, ktorá pomáha zvládnuť adaptáciu detí na materskú školu. Príručka s názvom Sú v škôlkach bubáci? bola uvedená do života v priestoroch Montessori materskej školy S láskou. Kniha je určená pre materské, stredné odborné školy pedagogické či študentov pedagogiky. Pre verejnosť je k dispozícii v elektronickej podobe.
Publikáciu uviedla do života Eva Sobinkovičová, ktorá viac ako 30 rokov pôsobí v predprimárnom vzdelávaní ako pedagogička či riaditeľka škôlky. V súčasnosti pracuje v Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže ako učiteľka profesijného rozvoja, konzultantka a metodička pre oblasť predprimárneho vzdelávania a profesijného rozvoja. Príručku uviedla do života spolu s deťmi, a to zdvorilostnými frázami, ktorých silu podporil zvuk zvončekov. Na knihu spoločne nasypali srdiečka. Sobinkovičová chce, aby titul šíril medzi pedagógmi veľa láskavosti a medzi škôlkarmi veľa zdvorilosti.
Na knihe spolupracovali externí aj interní odborníci prizvaní do INO Teamu, ktorý zastrešil projekt Občianskeho združenia MŠ S láskou v Košiciach. Ich cieľom je aktívny, rešpektujúci a láskavý prístup k výchove a vzdelávaniu.
Rodičia aj učitelia môžu počas adaptácie využiť rôzne stratégie vrátane hier a aktivít, ktoré podporujú socializáciu v škôlke, až po techniky na zníženie stresu a strachu z nového prostredia. Príručka obsahuje množstvo užitočných tipov a odporúčaní či praktických rád, ktoré môžu využiť učitelia aj rodičia. Ide o osvedčené metódy na vytvorenie rešpektujúceho a podporného prostredia, ktoré sú užitočné pre pedagógov. Svojou odbornosťou k jej vzniku prispeli Montessori pedagogička Mária Tomaszová, psychologička Saskia Kováčová, arteterapeutka Linda Van Dalen, tanečno-pohybová terapeutka Zuzana Románová a špeciálna pedagogička Jana Mihóková. Pedagogickú časť oblasť odborne zastrešila Lucia Baltová.
„Ak by som túto príručku čítala pred nástupom mojich detí do škôlky či školy, výrazne by mi to ako rodičovi uľahčilo situáciu,“ povedala projektová manažérka Miriam Kulíková.
„Podľa mňa je to krásna brožúrka. Som nesmierne vďačná a verím, že sa ju podarí posunúť do mnohých materských i základných škôl. Mala som veľký sen Montessori škôlky, ktorú budem kreovať s učiteľkami, deťmi a rodičmi. Vždy som snívala o tom, aby bola škôlka rešpektujúca. Deti v S láskou vedieme k rešpektu k sebe samému, ale aj k rešpektovaniu kamarátov, učiteľov či svojho okolia. Dovoľujeme im prežívať emócie, lebo je v poriadku byť nahnevaný, ale zároveň dávame láskavé, no pevné hranice, lebo nie je vôbec v poriadku udrieť kamaráta, ak sa naňho hnevám. Táto príručka je o spoznávaní sa s rešpektom a citlivo, je o zdvorilosti k sebe navzájom. Verím, že pomôže k bezproblémovejšej adaptácii a inklúzii,“ reagovala Zriaďovateľka MŠ S láskou a Montessori pedagogička Mária Tomaszová.