Aplikácia Ideme vlakom ponúka moderné riešenia, má ale ešte čo doháňať

SlovenskoZaujímavosti

Železnice Slovenskej republiky predstavili novú aplikáciu, ktorá má ponúknuť komfort pri využívaní ich služieb.

Železničná spoločnosť Slovensko sa snaží o modernizáciu a skvalitňovanie svojich služieb verejnosti. Ich ďalším krokom bolo spustenie prevádzky svojej mobilnej aplikácie, ktorá má okrem iného umožniť aj pohodlný nákup cestovných lístkov vo smartfóne.

„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Aplikácia je zatiaľ dostupná iba pre operačný systém Android, takže vlastníci iPhonov si budú musieť počkať. ZSSK ale zaradilo rozšírenie o systém iOS medzi pripravované funkcie aplikácie. Ideme vlakom je intuitívna, pokiaľ ide o používanie. Jej hlavnou funkciou je vyhľadávanie vlakových liniek a predaj internetový predaj lístkov. V rýchlikoch umožňuje kúpenie miestenky tak, ako sú na to zákazníci zvyknutí z webového rozhrania.

Foto
Hlavná funkcia aplikácie je vyhľadanie spojov a internetový predaj lístkov

Najväčšou nevýhodou aplikácie je, že v súčasnej podobe nepočíta s meškaniami vlakov a lístok si po čase odchodu zo stanice nekúpite. Keďže meškanie vlakov nie je ničím výnimočným, mnohokrát by ste využili nákup lístka cez internet práve tesne pred odchodom vlaku, no aplikácia vám to neumožní. Aj tu ale ZSSK sľubuje nápravu a medzi pripravovanými funkciami má zahrnuté informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku.

Medzi ďalšie plánované kroky chystá ZSSK zaradenie informovania o výlukách, ktoré momentálne aplikácia nezaznamenáva a neupozorňuje na nich.

 

Autor: MARTIN MAJDÁK

Galéria k článku

Autor: MARTIN MAJDÁK

Komentáre