V Ľubotíne a Slanci sa nainštalovali dve elektronické informačné tabule.
Prímestská autobusová doprava na východnom Slovensku bude od nového roka riadená Centrálnym dispečingom a Informačným systémom IDS Východ. Prvá fáza projektu sa bude týkať zmluvných dopravcov Košického samosprávneho kraja (KSK), teda eurobusu a ARRIVA Michalovce. V druhej etape sa zapoja ostatní autobusoví dopravcovia v rámci IDS Východ. Súvisí to s postupným ukončením verejného obstarávania služieb prímestskej autobusovej dopravy v Prešovskom samosprávnom kraji (PSK).
Predseda KSK Rastislav Trnka povedal, že centrálny dispečing okrem iného umožní postupné zavádzanie garantovaných prestupov, vďaka ktorým nadväzné spoje budú na seba v prípade meškaní čakať:
„V premávke autobusových spojov denne nastávajú rôzne mimoriadnosti, ktoré môžu ovplyvniť plynulosť dopravy a spôsobiť meškania. Pre tieto prípady vznikol centrálny dispečing, ktorý monitoruje pohyb vozidiel v reálnom čase, čo umožňuje okamžitú reakciu na nečakané udalosti. Ak jeden spoj mešká, dispečer dá vodičovi nadväzného spoja pokyn, aby čakal. Zavedením centrálneho dispečingu zvýšime spoľahlivosť autobusovej dopravy. Verím, že túto novinku cestujúci ocenia a dajú prednosť verejnej doprave.“
Softvér na prevádzku centrálneho dispečingu bol dodaný v auguste. Následne sa začali testovacie a overovacie aktivity na skúšobných dopravných údajoch, aby sa odstránili chyby. Po úspešnom ukončení testovania odštartovala pilotná prevádzka systému na reálnych údajoch zmluvných dopravcov KSK. Zrealizovali sa simulované riešenia vzniknutých dopravných situácií, aby sa zabezpečila plynulosť a bezproblémové fungovanie.
V rámci Informačného systému IDS Východ sa v obciach Ľubotín a Slanec inštalovali dve elektronické informačné tabule, vďaka ktorým sa overovali zobrazované informácie o odchodoch autobusov v reálnom čase.
„Neustále pracujeme na zlepšovaní komfortu cestovania v prímestskej autobusovej doprave. A jednou z našich priorít bolo aj zavedenie Informačného systému IDS Východ, vďaka ktorému sa k cestujúcim dostanú včas aktuálne informácie o polohách spojov či upozornenia na meškanie. A to prostredníctvom elektronických informačných tabúľ, hlásičov, vyhľadávačov spojení či mobilnej aplikácie, ktoré budú postupne v najbližších rokoch zavádzané do praxe. Verím, že takéto vylepšenia nielen zvýšia spokojnosť súčasných cestujúcich, ale prilákajú do autobusov aj tých nových,“ skonštatoval predseda PSK Milan Majerský.
Projekt za vyše 169-tisíc eur bol financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom štrukturálnych fondov, pričom KSK a PSK ho spolufinancovali vo výške takmer 17-tisíc eur.