Cestovné kancelárie lákajú na ponuky first minute

SlovenskoSpravodajstvo

Dovolenkárom zabezpečia kvalitu a istotu.

Prvý tohtoročný charterový let z Košíc bude 10.júna, kedy prvá skupinka dovolenkárov poletí na Krétu. Dovolenková sezóna v cestovných kanceláriách ale odštartovala ešte v zime. A to predajom takzvaných FIRST MINUTE, či FIRST MOMENT ponúk.

Ide o zľavy, ktoré sa poskytujú na začiatku predaja a sú zvýhodnené pre klientov na základe toho, aké zvýhodnenia ponúkajú aj jednotlivé hotely v destináciách. Väčšinou sa first moment ponúka pre klientov, ktorí chcú mať istotu a kvalitu. Zabezpečia si tak aj najobľúbenejšie hotely, po ktorých býva najväčší dopyt.

„Predpokladá sa, že tieto hotely budú vypredané, nakoľko sú zmluvy robené tak, že v prípade, že sa to nepredá do určitého termínu, daná kapacita sa môže vrátiť. Hotel si ju obsadí sám za vyššie ceny, ktoré sú pultové, pre individuálnych klientov alebo si ich obsadí inými zmluvami s veľkými celosvetovými alebo európskymi tour operátormi. Takže naozaj je predpoklad, že tieto hotely už nebudú na last minute alebo v neskoršom čase,“ informovala riaditeľka cestovnej kancelárie Ferrotour Elena Gregová.

Takéto ponuky väčšina cestovných kancelárii limituje kúpou zájazdu do konca marca, prípadne najneskôr do konca mája. Druhou možnosťou, ako si zájazd cenovo výhodnejšie zakúpiť sú tzv. last minuty.

Foto
Firt minute je v porovnaní s last minute síce drahší, ale zákazník má garantovanú kvalitu / TASR

„Zľavy, ktoré sa poskytujú až niekoľko dní alebo maximálne týždňov pred odletom, odchodom na zájazd. Sú to zľavy na hotely a destinácie, ktoré sú fixne nakontrahované cestovnými kanceláriami. To znamená, že väčšinou ich musíme dopredať,“ uviedla Gregová.

Ako dodala, aby si cestovné kancelárie znižovali riziko svojho podnikania, kontrahujú už väčšinou hotely, ktoré sú cenovo prijateľnejšie pre slovenský trh, a ktoré potom predajú za nižšie ceny. To je zásadný rozdiel medzi first moment a last minute dovolenkou. Ultra last minute je podľa Gregovej už len slovíčko, s ktorým sa hrajú, čo znamená, že je to naozaj na poslednú chvíľu.

Obvykle jeden deň pred odletom sa predávajú posledné miesta a posledné izby, ktoré však môžu byť aj nižšej kvality – napríklad nemajú balkón či výhľad na more.

„Pre to sú aj logicky nižšie cenovo a na druhej strane aj miesta napríklad pri hromadnej doprave, teda autobusovej, sú posledné, to znamená, že klienti môžu sedieť vzadu v autobuse alebo podobne. Tí, ktorí cestujú s deťmi, tak si to veľmi dovoliť ani nemôžu. Takto riskovať na poslednú chvíľu, alebo tí, ktorí majú presne načasovanú dovolenku. Takže sú to také dobrodružnejšie typy,“ dodala na záver Gregová.

 

Autorka: SILVIA KARASOVÁ

Komentáre