Cestujúci majú v prípade zrušenia letu nárok na náhradu

KošiceSpravodajstvo

Na košickom letisku zrušil Wizz Air už niekoľko letov.

V nedeľu večer priletelo lietadlo z Londýna do Košíc s hodinovým meškaním. Pri prílete malo komplikácie s palubným personálom. Z bezpečnostných dôvodov bolo možné zobrať na palubu v rámci spiatočného letu do Londýn – Luton iba 200 cestujúcich. Na košickom letisku sme preto zisťovali, či a ako často dochádza k takýmto prípadom, a z akého dôvodu.

„Na letisku v Košiciach v posledných týždňoch registrujeme, že letecké spoločnosti, prevažne letecká spoločnosť Wizz Air ruší lety z prevádzkových dôvodov. Meškania môžu byť spôsobené aj počasím, technickými problémami alebo nedostatkom personálu,“ uviedla hovorkyňa letiska Karolína Linhartová.


 

Foto
V prípade zrušenia letu má cestujúci viacero možností / Unsplash

Cestujúcim pri prípadnom čakaní letu by mali priamo na letisku zabezpečiť dodatočné služby.

„V prípade meškania viac než 2 hodiny a vzdialenosti do 1500 kilometrov od danej destinácie, majú cestujúci nárok na občerstvenie. V prípade meškania viac než 3 hodiny a vzdialenosti nad 1500 kilometrov od danej destinácie, majú cestujúci tiež nárok na občerstvenie. Hodnotu občerstvenia určuje letecký dopravca podľa ich interných smerníc,“ dodala Linhartová.

V prípade zrušenia letu má cestujúci podľa hovorkyne viacero možností riešenia:

„Ak je let zrušený, cestujúci má právo na náhradu, 250 alebo 400 eur podľa vzdialenosti, náhradu alebo presmerovanie – môže si vybrať medzi náhradou alebo presmerovaním na konečné cieľové miesto, a starostlivosť – jedlo, hotel a prepravu. Všetko, samozrejme, záleží aj od toho, prečo je let zrušený alebo omeškaný. Ak je zrušený viac ako dva týždne dopredu alebo z mimoriadnych okolností, nemá cestujúci nárok na všetko.“

 

Autor: RÁDIO KOŠICE
 

Komentáre