Na košickom letisku zrušil Wizz Air už niekoľko letov.
V nedeľu večer priletelo lietadlo z Londýna do Košíc s hodinovým meškaním. Pri prílete malo komplikácie s palubným personálom. Z bezpečnostných dôvodov bolo možné zobrať na palubu v rámci spiatočného letu do Londýn – Luton iba 200 cestujúcich. Na košickom letisku sme preto zisťovali, či a ako často dochádza k takýmto prípadom, a z akého dôvodu.
„Na letisku v Košiciach v posledných týždňoch registrujeme, že letecké spoločnosti, prevažne letecká spoločnosť Wizz Air ruší lety z prevádzkových dôvodov. Meškania môžu byť spôsobené aj počasím, technickými problémami alebo nedostatkom personálu,“ uviedla hovorkyňa letiska Karolína Linhartová.
Cestujúcim pri prípadnom čakaní letu by mali priamo na letisku zabezpečiť dodatočné služby.
„V prípade meškania viac než 2 hodiny a vzdialenosti do 1500 kilometrov od danej destinácie, majú cestujúci nárok na občerstvenie. V prípade meškania viac než 3 hodiny a vzdialenosti nad 1500 kilometrov od danej destinácie, majú cestujúci tiež nárok na občerstvenie. Hodnotu občerstvenia určuje letecký dopravca podľa ich interných smerníc,“ dodala Linhartová.
V prípade zrušenia letu má cestujúci podľa hovorkyne viacero možností riešenia:
„Ak je let zrušený, cestujúci má právo na náhradu, 250 alebo 400 eur podľa vzdialenosti, náhradu alebo presmerovanie – môže si vybrať medzi náhradou alebo presmerovaním na konečné cieľové miesto, a starostlivosť – jedlo, hotel a prepravu. Všetko, samozrejme, záleží aj od toho, prečo je let zrušený alebo omeškaný. Ak je zrušený viac ako dva týždne dopredu alebo z mimoriadnych okolností, nemá cestujúci nárok na všetko.“
Autor: RÁDIO KOŠICE