Odosielateľ požaduje od adresátov poplatok za doručenie zásielky.
Slovenská pošta upozorňuje zákazníkov na falošné emaily a SMS správy, ktoré sú odosielané v jej mene. Odosielateľ požaduje od adresátov poplatok za doručenie zásielky. Vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty Jana Lukáčová pre Košice Online potvrdila, že nikdy nepýtajú peniaze prostredníctvom správ:
„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 20 rôznych podvodných emailov či SMS správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, či k zaplateniu colných poplatkov. Ide o takzvaný phishing alebo podvod, pretože Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze ani nesprostredkúva pripísanie peňazí na účet prostredníctvom emailov či SMS správ.“
Klient zaplatí za zásielku pri jej objednaní alebo prevzatí. Vzhľadom na to, že ide o podvod, zákazníci nemajú reagovať na takéto správy.
„Slovenská pošta vyzýva adresátov k ostražitosti, aby kontrolovali odosielaciu adresu a na podozrivé emaily nereagovali. Vizuály falošných emailov a SMS správ sú zverejnené aj na webovej stránke Slovenskej pošty,“ dodala Lukáčová s tým, že Slovenská pošta sa v tejto súvislosti obrátila na orgány činné v trestnom konaní.