Dovolenkári čakali na návrat z Turecka do Košíc viac ako deväť hodín

KošiceSpravodajstvo

Dôvodom bola technická porucha lietadla.

Takmer 180 dovolenkárov čakalo na let z tureckej Antalye do Košíc viac ako deväť hodín. Meškanie spôsobila technická porucha lietadla. Išlo o let tureckej spoločnosti Freebird Airlines.

„Na letisku sme boli dve a pol hodiny pred odletom, ako by sa malo. Odlet bol naplánovaný na 16.30 h tamojšieho času, napokon sme odlietali okolo 2.00 h,“ povedal Anton, jeden z dovolenkárov.

Pôvodne bol prílet plánovaný na nedeľu (7. 8.) o 18.05 hod., na košickom letisku však lietadlo pristálo v pondelok o 3.16 hod. Cestujúci sa počas čakania na tureckom letisku dozvedeli, že majú dvakrát nárok na bezplatné menu v jednej z prevádzok rýchleho občerstvenia.

„Bolo to síce férové, ale komunikácia už nebola úplne dotiahnutá. Asi niečo hlásili, ale nebolo veľmi rozumieť. Naši slovenskí spolucestujúci, ktorí sú zbehlejší v cestovaní, nám povedali, aby sme si išli vziať jedlo. Nebolo to tak, že by k nám zhromaždeným niekto oficiálne prišiel a oznámil nám to, nedozvedeli sa to všetci,“ dodal Anton.

Foto
Cestujúci čakali viac ako deväť hodín (Ilustračná fotografia) / Unsplash

Napriek dlhému čakaniu brali cestujúci meškanie športovo a boli trpezliví, nepanovala medzi nimi zlá nálada.

Pri meškaní majú cestujúci nárok na starostlivosť počas čakania a neskôr na finančné odškodnenie podľa nariadenia európskeho parlamentu. Vedúca oddelenia výpravne osôb košického letiska Lucia Kočišová uviedla, že veľa meškaní na chartrových odletoch neevidujú:

„Túto letnú sezónu má problém viacero letísk v Európe, ale aj vo svete. Príčinou je nedostatok personálu. Takéto meškanie, ako bolo včera, teda z dôvodu technickej poruchy, je nepredvídateľné.“

 

Zdroj: TASR

Komentáre