Občania ich môžu využiť na vybavenie úradných záležitostí.
Na prízemí Magistrátu mesta Košice sa nachádza Kancelária prvého kontaktu (KPK), ktorá bola dnes po rekonštrukcii sprístupnená verejnosti. Občania majú k dispozícii 14 pracovísk na vybavenie podnetov a úradných záležitostí.
„Vytvorili sme kvalitnejšie prostredie pre občanov na vybavovanie ich úradných záležitostí a služieb. Zároveň tým získajú vhodnejšie pracovné podmienky aj naši zamestnanci. Som rád, že sme sa vďaka rekonštrukcii presunuli do 21. storočia a nové priestory spĺňajú požiadavky na moderný a fungujúci magistrát,“ skonštatoval primátor Jaroslav Polaček.
Vzhľadom na to, že rekonštrukcia okrem iného priniesla aj väčšiu variabilitu, počet kontaktných miest sa môže podľa potreby meniť. Súčasťou projektu za vyše 55-tisíc eur, ktorý bol financovaný z rozpočtu mesta, je aj nové vybavenie a priestory na sedenie.
„Novinkou sú zasadačky, ktoré si občania na stretnutia so zamestnancami magistrátu budú môcť online rezervovať v kalendári a kde budú mať možnosť pripojiť aj svoj notebook. V KPK sú inštalované infotabule s elektronickým vyvolávacím systémom, platobný kiosk, elektronická úradná tabuľa, kamerový bezpečnostný systém. Samozrejmosťou je aj wifi pripojenie,“ spresnila radnica.
Občania si môžu pozrieť aj stálu expozíciu s listinami mesta vrátane napodobenín originálov historických listín, ktorými bol Košiciam udelený štatút mesta, ale aj erb, vlajku či kroniku, pričom pod každým exponátom je popis a QR kód. Košičania môžu využiť aj online objednanie sa na pracoviská KPK. Samospráva pracuje aj na vývoji nového digitálneho prostredia pre všetky elektronické služby či na druhej etape rekonštrukcie KPK a opláštení budovy magistrátu:
„Realizácia týchto projektov však bude závisieť od finančných možností rozpočtu mesta a prípadného využitia externých finančných zdrojov z eurofondov.“