Košickú rally ovládol Koči, titul majstra Slovenska získal Valoušek

KošiceŠport

Okolie Košíc rozozvučali počas víkendu motory rýchlych áut. Už 43. ročník Rally Košice naservíroval pretekárom mimoriadne náročnú kombináciu rýchlostných skúšok Vysielač, Herľany, Skároš a Regeta, pričom jazdci sa museli vyrovnať aj s náročnými poveternostnými podmienkami sprevádzanými dažďom a hmlou.

Foto
Tradičné šampanské na záver  / KOŠICE ONLINE

Tohtoročná rally bola naozaj veľmi náročná. Mali sme určité problémy s traťami, ale to sme zvládli. Z pohľadu samotného priebehu to mali jazdci veľmi náročné hlavne v sobotu, kedy sa jazdilo na dažďom zmáčanom povrchu, ktorý bol posiaty šmykľavým lístím. Som preto veľmi rád, že do cieľa dorazili bezpečne všetky posádky. To je pre usporiadateľa vždy alfa a omega," konštatoval spokojnosť pár minút po ukončení 43. ročníka Rally Košice jeho usporiadateľ Peter Szczeczina z košického Autoklubu. 

Košická rally má povesť mimoriadne náročnej, čo potvrdil a skúsený Igor Drotár, ktorému sa tentoraz ušla zemiaková medaila.

„Táto rally bola extrémne ťažká a klobúk dole pred každým jazdcom, ktorý vôbec našiel odvahu súťažiť na týchto ťažkých tratiach. Dážď, hmla, listy na trati, bolo tam jednoducho všetko, čo mohlo sťažiť jazdu. Nebudem preháňať keď poviem, že to boli jedny z najťažších pretekov, aké som kedy odjazdil," uviedol Drotár. "Osobne som spokojný maximálne, aj keď je to "len" štvrté miesto. Mám však skvelý pocit a teším sa, že vyhral Slovák."

Spomínaným slovenským víťazom sa stal Martin Koči s navigátorom Filipom Schovánkom.

„Som veľmi šťastný, pretože išlo naozaj o veľmi náročné podmienky. Tie súboje boli pekné a veľmi tesné. Som rád, že sme dokázali vyhrať v sobotu i v nedeľu a máme cenné domáce víťazstvo," nechal sa počuť víťaz 43. ročníka košickej rally, ktorý si tradične užil predovšetkým rýchlostnú skúšku v Herľanoch. „To je moja srdcovka. Práve tam som trénoval už ako mladý pretekár a vždy sa tám rád vraciam."

V metropole východu sa nerozhodovalo len o víťazovi Rally Košice, ale aj o celkovom majstrovi Slovenska v rally. V tomto smere bolo vymaľované veľmi rýchlo.

„Pavel Valoušek potreboval k zisku titulu aspoň jedno umiestnenie do tretieho miesta v bodovanej etape. To sa mu podarilo a tak následne odstúpil. Pre preteky je to samozrejme škoda, ale zažili sme krásny súboj o prvé miesto medzi Kočím a Grzybom. Veľmi ma prekvapil skvelý Igor Drotár, výborne zajazdil i Maďar Hadik. Diváci si tak mohli užiť veľmi pekný boj," skonštatoval organizátor Peter Szczeczina.

A ako vnímal predčasné odstúpenie novopečeného majstra jeho rival Martin Koči? „Ťažko povedať. V sobotu sme boli rýchlejší ako on a asi už trochu kalkuloval. Počas celej sezóny to však bolo vyrovnané a sezónu sme nakoniec ukončili s rovnakým počtom bodov. Podľa pravidiel je majstrom on a ostáva mi tak iba poblahoželať mu k titulu."

„Celý rok to bolo veľmi náročné. Som rád, že sme ukázali, že je to o nás s Veronikou, nie je to o Fabii alebo Fieste. Minulý rok sme boli prví s Fabiou, tento rok s Fiestou. Keď sme získali titul s Fabiou, všetci nakupovali Fabie, dokonca nám vzali aj našu Fabiu. Ďakujeme celému tímu H-Racing, ktorý nám pripravil na posledné preteky skvelé auto. Išli sme to, čo sme potrebovali a naše víťazstvo nemôže pri konzistentných výsledkoch snáď nikto spochybniť“, zhrnul spokojný majster Slovenska Pavel Valoušek, ktorý triumfoval za volantom Fordu Fiesta R5 spoločne s Veronikou Havelkovou.

Výsledky 43. Rally Košice:

1. Martin Koči – Filip Schovánek, Škoda Fabia R5
2. Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel, Škoda Fabia R5
3. András Hadík – Krisztián Kertész, Ford Fiesta R5
4. Igor Drotár – Tomáš Plachý, Škoda Fabia R5

Galéria k článku

Náročné trate košickej rally preverili v tomto roku opäť aj posádky Slovenského rally pohára. Absolútne prvenstvo získali Jakub Kolek s Veronikou Kolivoškou na Citroene C2.

Oficiálne výsledky Slovenského rally pohára na Rally Košice:
1.      Kolek – Kolivošková, Citroen C2
2.      Pecuch – Dudášová, Lada 2107
3.      Plichta – Vojakovič, Citroen Saxo
4.      Polovka – Turcsányi, Seat Ibiza
5.      Zvalo – Pavlík, Citroen Saxo
6.      Revák – Zajac, Škoda Felicia
7.      Adami – Frisch, Honda Civic
8.      Beluško – Buža, Škoda Fabia
9.      Krišanda – Krišanda, Seat Ibiza

Komentáre