Začiatkom roka obmedzil prevádzku spojov.
Keď sa vlani na košickom magistráte diskutovalo o úsporných opatreniach, primátor Jaroslav Polaček oznámil, že jedným z nich by mohla byť úprava premávky na rýchlodráhe do oceliarní:
„Čo sa týka rýchlodráhy, my sme dali pokyn dopravnému podniku, aby urobil merania počtov ľudí, ktorí prichádzajú na smeny – ranné, večerné.“
Polaček vtedy doplnil, že rýchlodráha stojí veľké množstvo financií a keď na to mesto nemá, ekonomika podľa neho odpovedá jasnou rečou.
Poslanci na novembrovom zastupiteľstve hovorili o ušetrenej sume približne jeden a pol milióna eur. Oslovili sme preto magistrát s otázkou, aké sú výsledky avizovaného monitoringu a či pripravuje nejaké ďalšie opatrenia.
„Začiatkom roka sa zrušila dopoludňajšia prevádzka spojov liniek R medzi 07.50 až 12.50 hod. Linky premávajú iba na zvoz a odvoz zamestnancov z a do U.S. Steelu (skoré ranné spoje a spoje od cca 14.00 v závislosti od pracovných zmien). Keďže naše prieskumy ukázali, že súčasný stav je vyhovujúci, nad ďalšími zmenami neuvažujeme,“ povedala Jana Poľová z magistrátu.
O stanovisko k využívaniu rýchlodráhy sme požiadali aj oceliarne, do uzávierky sa nám však nevyjadrili.