Vzniknutú škodu je potrebné čo najskôr zdokumentovať a nahlásiť.
Telefónne linky poisťovní dostali vo štvrtok (27.6.) zabrať. Košicami sa prehnala búrková smršť, ktorá priniesla ničivé krupobitie. Majitelia áut odstavených na parkoviskách si po búrke našli rozbité sklá a pokrivené strechy. Poškodených malo byť viac ako tisíc automobilov. Prvé myšlienky vodičov smerovali k poisťovni ich auta a k tomu, či ich škody spôsobené krupobitím uhradí.
„Krupobitie je štandardne hradené z rizika živelných udalostí. Dané riziko je možné v Union poisťovni dojednať ako pripoistenie v havarijnom poistení, ako aj v poistení PZP. V prípade poškodenia motorového vozidla postupuje poisťovňa pri likvidácii škody štandardne. Po nahlásení škody sa dohodne termín obhliadky poškodeného vozidla a po oprave sa vyplatí poistné plnenie priamo na účet servisu, pokiaľ si to poistený praje,“ priblížil Matej Neumann, hovorca poisťovne Union, pričom dodal, že po štvrtkovom krupobití evidujú z Košíc viac ako 60 nahlásených udalostí.
Poisťovňa Allianz hlási 33 škôd v Košiciach a okolí, a to nielen na autách. Krúpy poškodili eternitové strechy, lexanové striešky nad vchodmi domov, strešné okná, fasády domov, prestrešenia terás, žalúzie, slnečné kolektory, ale aj vozidlá. „Väčšina škôd sa pohybuje vo výška okolo 2 - 3-tisíc eur, evidujeme aj poškodenú strechu domu v sume približne 5-tisíc eur. Škodu z krupobitia na vozidle je možné si uplatniť z havarijného poistenia vozidla, kde sú kryté aj škody spôsobené živelnými udalosťami, ako je krupobitie, víchrice, záplavy, úder blesku či ťarcha snehu,“ informovala Helena Kanderková z komunikačného oddelenia Allianz.
Vzniknutú škodu je potrebné čo najskôr zdokumentovať a nahlásiť, aby bolo jasné, že škoda vznikla počas udalosti a nie za iných podmienok.
Autor: MARTIN MAJDÁK