Letnú sezónu vo Vysokých Tatrách ovplyvnilo najmä počasie

VýchodSpravodajstvo

V horách však stúpol počet zahraničných turistov, a to najmä z Poľska a Litvy.

Uplynulá letná turistická sezóna vo Vysokých Tatrách priniesla mnoho výkyvov v návštevnosti. Mesiace jún a júl boli historicky jednými z najhorších za posledné roky, najmä v jednodňovej návštevnosti alebo krátkodobých pobytoch. Za nižší turizmus sa podpísalo aj nepriaznivé júlové počasie, sezóny ovplyvnili aj ďalšie faktory. V rámci bilancie však oproti minulému roku narástol v mesiacoch máj až august počet domácich návštevníkov o viac ako päť percent. V letných mesiacoch tiež stúpol počet zahraničných turistov, ktorí boli prevažne z Poľska.

„To potvrdzuje stabilný záujem Slovákov o dovolenku doma. Najväčší rozdiel oproti roku 2019 evidujeme z Poľska, kde máme prírastok o 96 percent a Litvy s nárastom o 78 percent, pričom oba trhy si udržali rast aj v porovnaní s rokom 2024,“ poznamenala výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Lucia Blašková.

Mierny kontinuálny nárast evidujú aj v prípade maďarských turistov. Do Tatier však prišlo v porovnaní s minulým rokom menej Čechov, rovnako ani Izrael nedosiahol úroveň spred pandémie, dôvodom čoho je geopolitická situácia. Pribúda však Rumunov, Holanďanov či Belgičanov, okrem nich Tatry navštívili aj Nemci či Briti.

Foto
Letnú sezónu vo Vysokých Tatrách ovplyvnilo najmä počasie / TASR

Výrazné výkyvy počas letnej sezóny sa v rámci návštevnosti podarilo vykompenzovať v auguste, septembrové dáta budú k dispozícii neskôr. Celkový výsledok od začiatku roka má však podľa Blaškovej pozitívny vývoj v návštevnosti ubytovacích zariadení:

„Podľa najnovších údajov sa počet domácich aj zahraničných hostí oproti minulému roku zvýšil, pričom niektoré trhy prekročili hodnoty v porovnaní s obdobím pred pandémiou v roku 2019.“

Domáci cestovný ruch je však aj naďalej v nevýhode a bez výraznejšej podpory štátu a organizácie Slovakia Travel by bol v úzadí oproti susedným štátom.

„Chýba konzistentná komunikácia na hlavných zahraničných trhoch, spoločné kampane a jednotná identita, ktoré by Slovensko dokázali lepšie zviditeľniť v medzinárodnom priestore. Výkyvy v zahraničnej návštevnosti by sa pritom dali nielen zmierniť, ale naopak pretaviť do aktívnej podpory príjazdového cestovného ruchu, teda zvýšiť počet hostí prichádzajúcich zo zahraničia a posilniť ich ekonomický prínos pre regióny aj celé Slovensko,“ uzavrela Blašková.

 

Zdroj: TASR 

Komentáre