Lietadlo Jeju Air explodovalo pri pristátí, čierne skrinky zlyhali tesne pred nárazom

SvetSpravodajstvo

Na palube bolo 181 ľudí, prežili len dvaja.

Čierne skrinky s letovými údajmi  a hlasovými záznamníky v kabíne havarovaného letu Jeju Air prestali nahrávať štyri minúty pred katastrofou. V sobotu to uviedlo juhokórejské ministerstvo dopravy.

Boeing 737-800 bez vysunutia podvozku vo vysokej rýchlosti pristál na letisku Muan, po zídení z pristávacej dráhy po náraze do betónovej bariéry vybuchol. Na palube bolo 181 pasažierov a členov posádky, s ťažkými zraneniami prežili iba dve osoby.

„Analýza odhalila, že údaje CVR (Cockpit Voice Recorder — zvukový záznamník v kabíne) a FDR (Flight Data Recorder — letový záznamník) neboli zaznamenané počas štyroch minút pred zrážkou lietadla s bariérou kurzového majáku,“ uviedlo ministerstvo dopravy vo vyhlásení.

Kurzový maják je zariadenie na konci pristávacej dráhy, ktorá pomáha pilotom pri navádzaní na pristávaciu dráhu pri pristávaní lietadiel. V prípade letiska Muan bol na masívnej betónovej stene, ktorá podľa kritikov zhoršila následky havárie.

Foto
Lietadlo bez vysunutia podvozku pristálo na letisku a po po náraze do betónovej bariéry vybuchlo / TASR

„Sú pripravené plány na vyšetrenie príčiny straty údajov počas prebiehajúceho vyšetrovania nehody,“ dodáva sa vo vyhlásení ministerstva.

V spoločnom tíme vyšetrovateľov z USA a Južnej Kórey sú aj experti amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA) a Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB). Zameriavajú sa na možné problémy letu Jeju Air 2216 po zrážke vtákov, chybný podvozok a betónovú bariéru kurzového majáka na konci pristávacej dráhy.

Pilot pred neúspešným prvým pokusom o pristátie informoval o zrážke s vtákom, pri druhom pokuse o pristátie sa lietadlu nevysunul podvozok a vo vysokej rýchlosti pristálo na bruchu.

 

Zdroj: TASR

Komentáre