Zamestnanci Železničnej spoločnosti od 26. júna 2018 testujú v ostrej prevádzke inovovaný e-shop a mobilnú aplikáciu Ideme vlakom pre operačný systém Android.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila pilotnú prevádzku inovovaného responzívneho internetového predaja a mobilnej aplikácie s názvom Ideme vlakom, ktoré cestujúcim zjednodušia nákup cestovných dokladov.
„Zákazník bude mať k dispozícii plnú funkcionalitu nákupu pri prístupe z akéhokoľvek zariadenia v zrozumiteľnom a intuitívnom užívateľskom rozhraní,“ prezradil Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK. „Zásadnou zmenou prešlo celé užívateľské rozhranie. Po novom si napríklad cestujúci svoj zľavnený lístok zakúpi v menšom pošte krokov a systém redukuje komplikácie pri výbere zliav jednoznačným zaradením do príslušnej vekovej kategórie a výberom preukazu na zľavu,“ doplnil Horný.
Zamestnanci ZSSK od 26. júna 2018 testujú v ostrej prevádzke inovovaný e-shop a mobilnú aplikáciu Ideme vlakom pre operačný systém Android. Zámerom tejto fázy je doladenie prípadných nedostatkov novej verzie predajného systému pred očakávaným spustením prevádzky pre zákazníkov. Národný dopravca plánuje plné spustenie responzívneho internetového obchodu a mobilnej aplikácie pre verejnosť na začiatok jesene tohto roka. Ďalšou novinkou je aj výber miesta na sedenie priamo v schéme vozňov pri vybraných rýchlikoch, ktorý bol doteraz dostupný iba pri vlakoch InterCity.
„Na rozšírení grafického výberu miesta vo vlakoch ZSSK intenzívne pracujeme, pričom prvá etapa nového e-shopu a mobilnej aplikácie je len základom pre rozvoj ďalších funkcionalít samoobslužných predajných systémov do budúcnosti. Vo finálnej fáze chceme zákazníkovi ponúknuť okrem možnosti nákupu aj komplexný informačný servis pri ceste vlakom vrátane doplnkových lifestyle služieb, na ktoré je dnešná generácia zvyknutá,“ spresnil Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov.
Vývoj mobilnej aplikácie a nového responzívneho e-shopu neprebiehal v rámci systémov ZSSK samostatne, ale išlo o komplexnú prípravu všetkých systémov, ktoré sú do procesu predaja lístkov zapojené. Z tohto dôvodu bolo napríklad potrebné vyriešiť implementáciu štandardného zabezpečeného rozhrania pre integráciu (API). Kým starý internetový predajný systém fungoval ako integrovaná súčasť predajného systému iKVC, mobilná aplikácia je samostatným predajným terminálom. Ten umožňuje urobiť predaj na základe obojsmernej komunikácie s iKVC práve až prostredníctvom API rozhrania. Prezrite si v galérii, ako vyzerá nová aplikácia.
Autor: KOŠICE ONLINE