Mesto Prešov tvrdí, že cenovú ponuku za záchranné práce nepredložila iná firma

PrešovSpravodajstvo

Radnica hľadala spoločnosť s vhodným technickým vybavením.

V meste Prešov bola 6. decembra minulého roka vyhlásená mimoriadna situácia v súvislosti s tragickým výbuchom plynu na Mukačevskej ulici. Samospráva sa z tohto dôvodu rozhodla zrealizovať záchranné práce a v čo najkratšom čase odstrániť následky mimoriadnej udalosti za účelom ochrany zdravia, života obyvateľov a ochrany životného prostredia.

Ako informoval hovorca mesta Prešov Vladimír Tomek, viacero firiem z vlastnej iniciatívy oslovilo samosprávu, ale žiadna z nich nepredložila konkrétnu cenovú ponuku: „Prioritou pre mesto Prešov bolo zabezpečenie ochrany zdravia a majetku ľudí, a preto sme striktne odmietli rokovať a vyjednávať o cene so spoločnosťami, ktoré sa špekulatívnym spôsobom snažili získať túto zákazku.“

Radnica hľadala firmu s vhodným technickým vybavením, pričom komunikovala so siedmimi spoločnosťami. „Vzhľadom na charakter vzniknutej situácie a požiadaviek na plynulé pokračovanie prác na mieste tragédie bola vybraná firma Matijka s.r.o., ktorá bola schopná zabezpečiť kontinuálny priebeh asanačných prác bezodkladne po ukončení činnosti špecializovanej českej firmy Cannoneer group, s.r.o.,“ uviedol Tomek.

Foto
Demolácia bytového domu / TASR

Špecializovaná česká firma na základe vlastného návrhu zrealizovala hlavnú časť asanačných prác na bytovom dome č. 7. za symbolické jedno euro. Mesto Prešov tvrdí, že sa nenašla žiadna ďalšia spoločnosť, ktorá by oslovila radnicu s podobným návrhom. Ako povedal Tomek, žiadna iná firma nepredložila cenovú ponuku: „Až po tom, čo mesto Prešov zverejnilo predbežnú objednávku na záchranné práce, sa jednotlivé firmy začali ozývať s tým, že by práce dokázali zrealizovať lacnejšie ako firma Matijka s.r.o. Tá predložila mestu Prešov platný výpis zo Živnostenského registra s predmetom Podnikania v oblasti nakladania s iným ako nebezpečným odpadom, čo okrem iného zahŕňa aj separáciu odpadu a s predmetom podnikania Prípravné práce k realizácii stavby, čo zahŕňa aj demolačné práce. Odvoz sutín na skládku nám firma deklarovala prostredníctvom troch subdodávateľov.“

Mesto skonštatovalo, že objednávka neobsahuje bližšiu špecifikáciu prác, pretože v čase jej vystavenia ešte nebolo na krízovom štábe rozhodnuté, aká časť bytovky bude nakoniec asanovaná. Z tohto dôvodu nebolo možné vopred určiť, aké činnosti v rámci záchranných prác sa napokon budú realizovať.

„15. decembra 2019 krízový štáb rozhodol o asanácii najviac poškodených vrchných podlaží bytového domu č. 7. So samotnou asanáciou týchto podlaží sa začalo už 16. decembra (v tento deň bola vystavená aj predmetná objednávka), pričom mesto muselo okamžite zabezpečiť vývoz sutín bez ohľadu na to, aká časť bytovky bude nakoniec asanovaná. 17. decembra členovia krízového štábu rozhodli o kompletnej asanácii bytového domu,“ uzavrel Tomek s tým, že Ozbrojené sily Slovenskej republiky ponúkli pomoc vo forme zapožičania vojenskej techniky určenej na prevoz ľudí a ich hmotného majetku, ale nedisponujú dostatočným množstvom techniky so sklopnou ložnou plochou v danom regióne ani dostatočným objemom potrebným na prevoz a manipuláciu sutín.

 

Autor: KOŠICE ONLINE

 

Komentáre