Most v Kysaku má mesačné meškanie

VýchodSpravodajstvo

Dôvodom je nevyhnutná stavba nového piliera.

Košický samosprávny kraj (KSK) vlastní 660 mostov, pričom každý jedenásty je v havarijnom stave. V súčasnosti sa rekonštruujú desiatky z nich, okrem iného most v obci Hnilčík, dva mosty v Úhornej, most za Markušovcami, za Kluknavou, pri Sirníku a Stretave, ako aj most v Malej Ide a most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou. Mesačné zdržanie s prácami v Kysaku spôsobil stredový pilier. Kým podľa pôvodného projektu zhotoviteľ rátal s rekonštrukciou piliera, napokon bolo nevyhnutné ho zbúrať a postaviť nový. Kvôli týmto prácam sa náklady na rekonštrukciu navýšili o takmer 260-tisíc eur.

„Aktuálne boli na tomto moste položené nové železobetónové nosníky, v súčasnosti prebieha betonáž nosnej konštrukcie. Do konca roka ešte bude vybudovaná nová konštrukčná vrstva vozovky. Ako posledné budú prebiehať úpravy pod mostom, osádzanie nových mostných ríms, zábradlí a zvodidiel. Zmluvný termín ukončenia prác je stanovený na február budúceho roka. Robíme však všetko preto, aby bol most sprejazdnený do konca roka,“ uviedla pre Rádio Košice hovorkyňa KSK Anna Terezková.

Foto
Dočasné premostenie rieky Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou / TASR

Práce pokračujú aj na ďalších mostoch v Košickom kraji, čo potvrdila aj Terezková:

„V najbližšej dobe plánujú začať s rekonštrukciou mosta na Vinianskej ceste v Michalovciach, mosta cez nápustný kanál do Zemplínskej šíravy, mosta pred Jaklovcami, mosta pred Vojanmi, ako aj mosta v Helcmanovciach. V tomto roku už ukončili rekonštrukciu mosta v Smolníku, ako aj opravu mosta za železničným priecestím Onča v smere na Príbeník.“

Košická župa tento rok vyčlenila na opravu ciest a mostov 40 miliónov eur, čo je doposiaľ najviac. Ak by chceli opraviť všetky najurgentnejšie cesty a mosty v kraji, potrebovali by približne 700 miliónov eur.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

 

Komentáre