Okrem iného sa venuje modernizácii a údržbe existujúcej infraštruktúry.
Starostovia košických mestských častí vstúpili do druhej polovice svojho funkčného obdobia. Jedným z nich je František Beer, ktorý vedenie myslavskej samosprávy prevzal v závere roka 2022. Odvtedy sa mu podľa jeho slov podarilo zrealizovať viacero projektov:
„Od môjho nástupu do funkcie som sa okrem práci na príprave projektov venoval aj konsolidácii úradu. Od roku 2023 sme udržali počet zamestnancov vykonávajúcich prácu na plný úväzok na dvoch (predtým prácu vykonávali traja ľudia), čím sme znížili naše stavy o 33 percent. Zoptimalizovali sme chod niektorých procesov, už rok pracujeme na inventúre nášho cintorína. Máme vyše 1500 hrobových miest, prechádzame zmluvu po zmluve a v prípade zistenia nedostatkov vyzývame nájomcov na nápravu.“
Miestna samospráva uzatvorila takmer sto nových zmlúv k hrobovým miestam, ktoré desiatky rokov neboli hradené. Zároveň sa venuje vysporiadaniu pozemkov, príprave dokumentácií či dokončeniu začatých projektov.
„V príprave prepojovacieho chodníka z lokality Kopa na Sídlisko KVP sme dosiahli za dva roky dôležité míľniky. Získali sme rozhodnutie o umiestnení stavby a dve z troch potrebných stavebných povolení. Zároveň sa pri financovaní tejto stavby chceme uchádzať o prostriedky z Programu Slovensko. Tento projekt je jediný, ktorý som od predchádzajúceho vedenia Myslavy prevzal ako rozpracovaný. Bolo do neho však potrebné nechať zapracovať verejné osvetlenie, nakoľko chodník prechádza neosvetlenou roklinou mimo zastavaného územia Myslavy,“ povedal Beer.
Na ulici Na Kope sa dobudovali nové stĺpy verejného osvetlenia. Ďalšie pribudnú medzi ulicou Za dolným mlynom a Triedou KVP. Modernizácie pouličných lámp sa dočkali aj ulice Nižné Chmeľníky, Vrchná, Za priekopou či lokalita Maša. Na cintoríne sa dokončilo kolumbárium a detské ihriská majú nové hracie prvky. Mestská časť sa venuje aj modernizácii a údržbe existujúcej infraštruktúry vrátane rekonštrukcie chodníka z Myslavy smerom na KVP popri Moskovskej ulici. Zároveň sa opravil asfalt na častiach ulíc Pod Hrabinou a Povrazová.
Beer potvrdil, že miestna samospráva čelí aj niekoľkým problémom:
„Veľkým problémom z hľadiska dopravy je najmä to, že sme pre okolité obce prechodnou mestskou časťou, čo znamená, že najmä v rannej a popoludňajšej špičke začína byť na niektorých úsekoch doprava naozaj neúnosná. Myslavská ulica, ktorá tento nápor zažíva najviac, je však v správe mesta Košice. Opakovane apelujeme na mesto kvôli potrebe jej rekonštrukcie.“
Aj Myslava by uvítala viac finančných prostriedkov, ktoré by mohla investovať do svojho rozvoja. Kvôli ich nedostatku bude musieť zvažovať, ktoré projekty uprednostní. Riešením je podľa Beera aj optimalizácia viacerých položiek rozpočtu mestskej časti:
„Z hľadiska prípravy projektov je pre mňa osobne veľkým problémom nedostatočne vypracovaný územný plán z roku 2021, kvôli ktorému viaceré verejnoprospešné stavby, o ktorých potrebe sa rozpráva už takmer desaťročie, nemôžu byť zrealizované. Bohužiaľ, často ide o doslova bizarné zdôvodnenia, kvôli ktorým nám nemôže byť vydané stavebné povolenie z dôvodu nesúladu stavby s územným plánom.“
V pláne je okrem iného rekonštrukcia chodníka na konečnej autobusovej zastávke Grunt, oprava cesty na ulici Za dolným mlynom, modernizácia verejného osvetlenia na uliciach Na Kope a Ku Bangortu či vybudovanie prístreškov na zastávke Myslava, kostol. V mestskej časti tento rok vznikne inkluzívne detské ihrisko financované ministerstvom práce. V lokalite Na Brežku sa vybuduje nová cesta, ktorá je doposiaľ nespevnená. Mestská časť chce zrealizovať aj výstavbu chýbajúcej časti chodníka na Maši či modernizovať športovú budovu Hasička.