Na obnovu cesty na Morské oko nie sú financie

VýchodSpravodajstvo

Stav komunikácie často spôsobuje havarijné situácie.

Morské oko je najväčšie jazero vo Vihorlatských vrchoch a tretie najväčšie prírodné jazero na Slovensku, a tomu zodpovedá aj jeho návštevnosť. Vlani sem zavítalo vyše 50-tisíc osôb, z toho mnohí najmä v zimných mesiacoch, keď je zamrznuté. Na neďaleké parkovisko sa však dá dostať iba jednou 7-kilometrovou cestou, ktorej vlastníkom je štát a počas zimy nie je udržiavaná, a tak tu neraz dochádza k zapadnutiu áut či nehodám kvôli šmykom. 

„V minulom roku boli na ceste vykonané bežné opravy výtlkov, avšak komplexná rekonštrukcia v súčasnosti nie je plánovaná ani zaradená do predbežného plánu investícií,“ uviedla Laura Tettingerová z komunikačného oddelenia Lesov SR.

Vzhľadom na jej dĺžku a predpokladané vysoké náklady by si prípadná rozsiahlejšia rekonštrukcia podľa nej vyžiadala hľadanie externých zdrojov financovania, napríklad z eurofondov či formou spolufinancovania s inými subjektmi. 

Galéria k článku

„Lesy Slovenskej republiky každoročne investujú značné prostriedky do údržby a obnovy lesných ciest. Len v roku 2025 sme zrekonštruovali viac ako sto kilometrov lesných ciest naprieč Slovenskom. Primárnym účelom týchto ciest je zabezpečiť hospodársku činnosť pri správe majetku štátu, no snažíme sa ich funkciu prepájať aj so sekundárnymi funkciami, ako je sprístupnenie lesa pre turistiku, cykloturistiku či iné formy oddychu verejnosti,“ doplnila Tettingerová.

Počas uplynulej zimnej sezóny dosiahli náklady na údržbu cesty na Morské oko vyše 2000 eur. Štátny podnik však opakovane upozorňuje, že nerešpektovanie dopravného značenia a neprispôsobenie jazdy zimným podmienkam zo strany niektorých vodičov môže spôsobovať kalamitné situácie. 

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

Komentáre