Na rekonštrukciu Triedy KVP nebude použitý odhlučnený asfalt

KošiceSpravodajstvo

Investor, ktorým je mesto, to nepožadoval.

V júni začala kompletná rekonštrukcia Triedy KVP, ktorá si vyžiadala aj dopravné obmedzenia. Premávka je zúžená do jedného jazdného pruhu a v úseku došlo aj k zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti. Za viac ako 4,5 milióna eur sa zrekonštruuje 6,5-kilometrový úsek. Práce realizuje spoločnosť Eurovia a podľa jej hovorkyne Simony Tančákovej všetko postupuje podľa harmonogramu:

„Doposiaľ sme v tomto úseku vymenili obrubníky a začíname realizovať výmenu uličných vpustí. Taktiež spúšťame práce na zastávkach mestskej hromadnej dopravy s povrchovou úpravou z cestného betónu a nástupištia zastávok vydláždime zámkovou dlažbou.“

Celá prvá etapa by mala byť hotová do konca týždňa. Následne sa pracovníci presunú od mosta po Popradskú ulicu. Cesta by mala byť pre motoristov pripravená v prvej polovici augusta. Vzhľadom na to, že ide o vyťaženú komunikáciu v blízkosti obydlí, zaujímali sme sa, či zhotoviteľ využije aj špeciálny asfalt, ktorý zníži hlučnosť.

„Pri realizácii používame vysokokvalitné materiály vrátane modifikovaných asfaltov, ktoré vydržia aj vyššie teploty a sú odolné voči tvorbe trvalých deformácií. Samozrejme, existujú aj špeciálne asfalto-betóny s nízkou hlučnosťou, ktoré sú schopné obmedziť valivý hluk pochádzajúci z pneumatík. Pri tejto zákazke však investor takýto typ povrchovej úpravy nepožadoval,“ skonštatovala Tančáková.

Foto
V júni začala kompletná rekonštrukcia Triedy KVP / TV KOŠICE

Dotknutá mestská časť Sídlisko KVP aj napriek tomu, že nie je investorom, mala nejaké požiadavky pri zhotovení cesty, čo potvrdil starosta Ladislav Lörinc:

Požadovali sme všetky napojenia chodníkov urobiť ako bezbariérové, takisto sme požadovali osadenie bezpečnostných zábradlí, aby sa zabránilo prechodu na miestach, kde to môže byť pre chodca nebezpečné. V minulosti sme požadovali taktiež inteligentné priechody pre chodcov. A takou špeciálnou požiadavkou mestskej časti bol zdrsnený povrch vozovky na križovatke pri Triede KVP, kde momentálne je asfalt dostatočne degradovaný, a tým pádom dochádza k prešmykovaniu kolies a je to možno aj nebezpečné pri dobrzďovaní na križovatku. Táto požiadavka bola na mesto Košice adresovaná pred tromi rokmi a opakovane v priebehu minulých rokov.“

 

Ani mestská časť však podľa Lörinca nepožadovala odhlučnený asfalt. Investorom pri tejto stavbe je však mesto Košice.

„Trieda KVP je vnútromestskou komunikáciou, kde je maximálna povolená rýchlosť 50 kilometrov za hodinu. Použitie odhlučneného asfaltu tak v takomto prípade nemá takmer žiaden vplyv na zníženie hluku z áut. Spomínaná technológia sa používa najmä na diaľniciach a rýchlostných cestách, pretože až pri vyššej rýchlosti motorového vozidla prevýši hluk pneumatík hluk motora. Aby bolo odhlučnenie účinné počas celej životnosti komunikácie, je nutné tento pórovitý asfalt pravidelne čistiť tlakovou vodou, a to navyšuje náklady,“ reagoval hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

Komentáre