Na ulici Lesík delostrelcov v Prešove sa začalo osádzanie mostnej konštrukcie

PrešovSpravodajstvo

Ide o finálnu a najdôležitejšiu fázu projektu.

Začiatkom marca tohto roka odštartovala rekonštrukcia mosta na ulici Lesík delostrelcov v Prešove, ktorý bol v havarijnom stave a bol zaradený do šiesteho stupňa poškodenia. Denne po ňom prešlo zhruba 22-tisíc áut. Súčasťou rekonštrukcie, ktorá potrvá do októbra, je aj výstavba nového mosta.

Dnes sa začalo osádzanie mostnej konštrukcie s rozpätím 30 metrov, ktorá bude podobná bratislavskému Mostu Apollo. Riaditeľ spoločnosti Metrostav – oblasť východ Ladislav Bačenko tvrdí, že ide o finálnu a najdôležitejšiu fázu:

„Prvou etapou tejto fázy bude položenie prvého hlavného oceľového oblúkového nosníka, ktorý bude vážiť približne 55 ton. Následne, niekedy počas víkendu, budeme klásť druhý nosník. V priebehu ďalšieho týždňa budeme ich stabilizovať priečnikmi a budeme celú konštrukciu zvárať dokopy tak, aby jej únosnosť zabezpečovala bezpečnú a plynulú prevádzku v zmysle projektovej dokumentácie,“ uviedol Bačenko s tým, že osadenie mostnej konštrukcie sa zrealizuje pomocou žeriavu s ramenom dlhým 35 metrov:

„Je to jeden z najväčších kolesových žeriavov na Slovensku a v Česku, nie priehradových. Má nosnosť až 700 ton.“

Foto
Mostná konštrukcia bude podobná bratislavskému Mostu Apollo / TASR

Štvrtej etape podľa Bačenka predchádzala preložka inžinierskych sietí, búranie starého mosta a zakladanie nového:

„Je jedna z tých najkrajších, lebo sa blížime k cieľu, a to je koniec októbra, kedy chceme tento most spustiť do prevádzky.“

Stavbári sú v súčasnosti približne týždeň pred časovým harmonogramom, pričom pokládku mostnej konštrukcie mali zrealizovať o týždeň neskôr. Denne na stavbe pracuje zhruba 40 ľudí. Generálny riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Marcel Horváth zdôraznil, že ide o najdrahší most za uplynulých desať rokov, ktorý realizuje župa:

„Hodnota celého stavebného objektu je 4,1 milióna eur. Hovorím v hrubom čísle. Zhruba 120-tisíc eur hradí mesto Prešov, pretože lávky, ktoré boli pôvodne osadené, tak boli pod jedným verejným obstarávaním a oni si hradia tú svoju časť na odstránenie týchto lávok. Tá zvyšná čiastka je zhruba 3 950 000 eur, čo je spoločné financovanie, samozrejme, aj Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie, štátu a PSK.“

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre