Najnovšie elektrické jednotky na Zemplín sa nateraz nenasadia

VýchodSpravodajstvo

Zmení sa len typ rušňa.

Omeškaná elektrifikácia železničnej trate v úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné má priniesť najmä vyšší komfort cestujúcich. Redakcia Rádia Košice zisťovala, aký typ vozňov nasadí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na danú trať, respektíve, či sa využije potenciál, ktorý elektrifikovaný úsek prinesie.

„Na uvedenej linke budú nasadené moderné klimatizované vozne klasickej stavby, ktoré tam ZSSK aj momentálne prevádzkuje v úseku Košice – Bánovce nad Ondavou, ale s elektrickými rušňami. Aktuálne je na tratiach východného Slovenska viac súprav zložených z moderných klimatizovaných vozňov klasickej stavby ako moderných elektrických ucelených jednotiek. Počas roka 2026 však plánujeme počet elektrických jednotiek postupne zvyšovať,“ uviedol pre Rádio Košice hovorca ZSSK Ján Baček.

Foto
Najnovšie elektrické jednotky na Zemplín sa nateraz nenasadia (Ilustračná fotografia) / TASR

Na otázku, aký je pomer moderných a elektrických vozňov, ktoré sú aktuálne nasadené na tratiach východného Slovenska, ZSSK neodpovedala. Redakcia zisťovala, či sa na elektrifikovanej trati bude jazdiť povolenou vyššou rýchlosťou v porovnaní s ostatným úsekom. Konkrétnu rýchlosť však Baček neuviedol:

„Jazdná doba vlaku na linke Košice – Humenné bude v novom grafikone obdobná ako pred výlukou kvôli elektrifikácii, dôjde k skráteniu o tri minúty.“

Pred vyše troma rokmi pritom ZSSK avizovala, že plánuje nákup úplne nových deviatich elektrických jednotiek, ktoré majú jazdiť naprieč východom, a to aj na trase Košice Humenné. Ide o súpravy, ktoré aktuálne premávajú napríklad z metropoly východu do Prešova a sú typické oranžovým interiérom a dvojsedadlami. Zmodernizované vozne totiž môžu jazdiť rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu, čo by urýchlilo jazdu viac ako o spomínané tri minúty. Nateraz však na Zemplíne aj naďalej budú jazdiť klasické vozne a zmení sa len typ rušňa na elektrický.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

 

Komentáre