Spätná väzba od dopravcu neprichádza včas.
Opäť sme sa zaoberali jedným z vašich podnetov. Poslucháč sa na nás obrátil s otázkou, čo robiť v prípade, ak si chcel zakúpiť lístok na MHD cez SMS, avšak spätná správa prišla až po takmer hodine. Do mestskej hromadnej dopravy je ale možné nastúpiť len s platným lístkom. Problémom tiež je, že lístok prišiel s platnosťou na pár minút, nie až od doručenia spätnej SMS. Pýtali sme sa preto mesta, ako je možné takúto situáciu riešiť a či má cestujúci nárok na kompenzáciu.
„DPMK vie preveriť presný čas, kedy zaslal SMS, kedy mu prišla potvrdzujúca správa a požiadať poskytovateľa, aby preveril priamo u operátora konkrétne telefónne číslo. V prípade nejasností môžu cestujúci vrátane vášho poslucháča poslať mail na predpredaj@dpmk.kosice.sk, na ktorom DPMK takúto požiadavku preverí a cestujúceho oboznámi s výsledkom. Keďže nepoznáme bližšie podrobnosti tohto prípadu, môžeme sa len domnievať, že v čase posielanie SMS-ky nastal výpadok siete alebo cestujúci mohol mať vypnuté mobilné pripojenie a oneskorená potvrdzujúca SMS v aplikácii správy mu prišla až po opätovnom zapnutí dát,“ uviedol hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík.
Mesta sme sa pýtali aj to, či môže revízor pokutovať cestujúceho, ak preukázateľne zaslal SMS včas, ale lístok mu neprišiel. Rovnako aj to, či môže žiadať o náhradu, ak nenastúpil do vozidla, keďže bez spätnej SMS nechcel riskovať pokutu. Odpovede na tieto otázky sme však nedostali.
Autor: RÁDIO KOŠICE

