NDS ukončila opravy podtatranskej diaľnice v predstihu

VýchodSpravodajstvo

V pláne je aj rekonštrukcia dreveného mosta na migráciu zveri.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa počas aktuálnej stavebnej sezóny pustila do opravy vozovky na viacerých častiach ťahu podtatranskej diaľnice D1. Všetky práce ukončila v predstihu.

„Vozovka sa opravovala napríklad pri Štrbe, pri Liptovskom Mikuláši či pri Mengusovciach. Práce prebiehali v etapách, začalo sa s nimi v úvode mája a skončili sa vo štvrtok s viac než týždňovým predstihom,“ uviedla NDS s tým, že počas tejto jari skvalitnili vozovku na takmer 15 kilometroch diaľnice.

Opravy sa týkali štvorkilometrového úseku medzi Mengusovcami a Štrbou, 2,5-kilometrového ťahu za križovatkou Liptovský Mikuláš či zhruba osemkilometrovej časti liptovskej D1 medzi Štrbou a Važcom. Diaľničiari opravili aj približne kilometrový úsek v križovatke Mengusovce pred tunelom Bôrik. Aktuálne ešte prebiehajú práce na odpočívadle Štrba, avšak diaľnica je v tomto úseku už plne prejazdná bez plánovaných obmedzení.

Letnou rekonštrukciou prejde aj jediný drevený most v správe Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorý slúži pre migráciu zveri. Práce na diaľnici D1 v úseku mosta zvanom aj ekodukt Hôrka sa začnú v pondelok (7.7.) a potrvajú do 9. septembra.

Foto
NDS ukončila opravy podtatranskej diaľnice v predstihu (Ilustračná fotografia) / TASR

V rámci tohto časového obdobia sa obnoví náter drevených prvkov nosnej konštrukcie a ríms, oceľových kĺbov, oceľového zábradlia na portáloch mosta, a taktiež sa vymenia poškodené prvky protioslňujúcej zásteny.

„Chceli by sme vodičov poprosiť o ohľaduplnosť a ústretovosť počas najbližších dvoch mesiacov. Obnova náterov a opravy poškodených častí mosta majú predĺžiť funkčnosť a bezpečnosť tohto jedinečného dreveného mosta,“ uviedol podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa.

Pre čo najmenšie zaťaženie dopravy je realizácia prác rozvrhnutá do dvoch etáp. V prvej etape bude doprava vedená v pravom jazdnom páse, v druhej etape v ľavom jazdnom páse D1 popri pracovisku.

Unikátny drevený most bol postavený v roku 2008 a slúži ako migračný koridor pre zver. Skladá sa z drevených oblúkových nosníkov, ktoré sú kĺbovo spájané a teoretické rozpätie presýpaného oblúkového mosta je 36 metrov.

 

Zdroj: TASR 

Komentáre