Nové nástupište na Štrbskom Plese odľahčí turistický nápor

VýchodSpravodajstvo

Vlaky po novom môžu jazdiť častejšie.

Železničná stanica Štrbské pleso má nové nástupište č. 4 pri jedenástej koľaji. Novinka pomôže zlepšiť kapacitu ozubnicovej trate medzi Štrbou a Štrbským Plesom o 50 percent. Od teraz je možné voziť tri súpravy namiesto dvoch v rámci bežnej prevádzkovej hodiny. Obvykle dve spojené súpravy ku koľaji č. 9 je možné obohatiť o samostatnú súpravu ku koľaji č. 11.

„Som rád, že sa nám podarilo tento projekt zrealizovať, pretože sa ním výrazne zvýši pohodlie a zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. Vďaka novému nástupišťu sme mohli pridať až 12 vlakov denne navyše. Budú teda jazdiť častejšie a nápor turistov, kvôli ktorému boli vlaky v hlavnej sezóne často až preplnené, sa oveľa lepšie rozloží,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

„Tatranskí obyvatelia a návštevníci si zaslúžili lepšie cestovanie verejnou dopravou. Áno, niekomu môže prekážať zdraženie cestovného, no každý, kto sa na to pozerá jasne, vidí, že sa na trať zrazu zmestí viac súprav a cestujúci už nezažívajú tlačenicu. Je to aj vďaka tomu, že Železnice Slovenskej republiky pochopili spoločenskú objednávku, želania ministra dopravy a potreby svojho zákazníka, národného železničného dopravcu ZSSK, a priložili ruku k dielu,“ spresnil generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Ivan Bednárik.

Zrealizované nástupište pri koľaji č. 11 s dĺžkou 33 metrov a šírkou 3 metre je navrhnuté tak, aby spĺňalo všetky súčasné štandardy v železničnej doprave. Z dôvodu bezpečnosti je nástupište vybavené kontrastnými výstražnými striedavými pásmi žltej a čiernej farby. Nechýbajú ani prvky pre zrakovo znevýhodnených cestujúcich, ktoré zvyšujú bezpečný pohyb osôb po nástupišti.

Prístup k novej zastávke je zabezpečený chodníkom s dĺžkou 23,31 metra a šírkou 2,70 metra, ktorý je napojený na existujúcu pešiu komunikáciu v areáli stanice.

Foto
Nové nástupište na Štrbskom Plese odľahčí turistický nápor / TASR

„V Železničnej spoločnosti Slovensko vnímame túto investíciu, ktorá má pre cestujúcich v Tatrách reálny a okamžitý prínos, veľmi pozitívne. Vďaka vybudovaniu nového nástupišťa sme mohli od 12. júla výrazne posilniť dopravu na ozubnicovej železnici v smere Štrba – Štrbské Pleso a späť. Denne tu jazdí ďalších 12 posilových vlakov a celkovo tak v letnej sezóne na ozubnicovej trati vypravujeme už 26 spojov denne. Pre cestujúcich to znamená, že každú hodinu budú môcť využiť až dva vlaky ZSSK za sebou v intervale len osem minút. Ide tak o ďalší krok k tomu, aby sa domáci Tatranci i turisti aj počas hlavnej sezóny vedeli prepraviť vlakmi bez starostí, bezpečne a ekologicky,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Nástupište je zo strany od Štrby ukončené rampou. Finančné náklady na jeho výstavbu presiahli 199-tisíc eur.

„Predĺženie nástupišťa je významným krokom k zlepšeniu dopravy v Tatrách. Na trase Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica – Poprad sa pracuje na zefektívnení železničného spojenia. Ide o komplex opatrení, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s Ministerstvom dopravy SR. Jedným z prvých krokov bolo zvýšenie počtu vlakových spojov. S tým však úzko súvisí aj potreba rozšírenia kapacít na perónoch, a preto sme sa pustili do stavebných úprav nástupišťa na Štrbskom Plese. Cieľom je zvýšiť úroveň cestovania a zlepšiť kvalitu služieb. Zároveň realizácia projektu napĺňa dlhodobý cieľ mesta, a to podporiť ekologické formy dopravy a zatraktívniť verejnú dopravu pre obyvateľov aj návštevníkov regiónu. Teší ma, že sa na otvorení nového perónu osobne zúčastnil aj pán minister. Je pozitívne vidieť jeho záujem o náš región a verím, že spoločne takto naštartujeme úspešnú letnú sezónu vo Vysokých Tatrách,“ uviedol primátor mesta Vysoké Tatry Jozef Štefaňák.

Nové nástupište je ďalšou iniciatívou Železníc Slovenskej republiky, ktorá má prispieť ku skvalitneniu služieb v Tatrách.

 

Zdroj: TASR

Komentáre