V pláne je aj založenie platformy, ktorá by mala byť venovaná ekonomickým ukazovateľom.
Riaditeľ neziskovej organizácie Business Košice Martin Mudrák hodnotí prvý rok jej fungovania pozitívne. Uviedol, že sa im podarilo dať organizáciu do povedomia v rámci viacerých sektorov, ktoré sú pre región kľúčové:
„Verím, že sa nám podarilo podporiť budovanie dôvery medzi verejným a súkromným sektorom. Čo sa týka konkrétnych výsledkov, sme hrdí, že sa nám aj napriek absentujúcemu rozpočtu podarilo okrem viacerých iných aktivít spustiť aj soft-landingovú platformu Brainport Košice.“
Na tejto webovej stránke sú skompletizované informácie pre tých, ktorí uvažujú o práci a živote v Košiciach. V tomto roku ju chcú ešte rozvinúť a nezameriavať sa tak len na návrat slovenských talentov zo zahraničia či na cudzincov.
„Budeme sa sústrediť taktiež aj na lokálny a domáci talent,“ doplnil Mudrák.
V pláne je aj založenie platformy, ktorá by mala byť venovaná ekonomickým ukazovateľom. Organizácia chce v najbližších mesiacoch rozvíjať a podporovať mladý, vedecký a inovačný talent, a to napríklad formou mentoringových programov či návštevou rôznych európskych technologických podujatí. Spolu s partnermi chce aj tento rok zorganizovať takzvanú talentovú konferenciu Magnetize Košice.
„Budeme organizovať aj investičné fórum, ako i zbierať a distribuovať dáta v ekonomických oblastiach, ktoré v Košiciach dlhodobo chýbajú,“ doplnil riaditeľ.
Verí, že to prispeje k podpore existujúcich aj potenciálnych budúcich investícií a inovatívneho podnikania v regióne:
„Takisto veríme, že budeme úspešní v žiadosti týkajúcej sa medzisektorových inovačných partnerstiev. Ide o projekt v hodnote 2,7 milióna eur. Pomohlo by nám to vybudovať komplexnú a inovačnú stratégiu mesta a odporúčania, ktoré by sme následne napĺňali.“
Cieľom je prezentovať Košice ako miesto atraktívne pre investície, inovácie, talent, prácu aj na život.
Zdroj: TASR