Prioritou v tomto úseku sú teraz povolenia a zdroje financovania.
Pred vyše šiestimi rokmi sa v metropole východu skončila druhá etapa modernizácie električkových tratí. Keďže viaceré úseky v meste sú naďalej v havarijnom stave, čo si v niektorých prípadoch vyžiadalo aj zníženie rýchlosti vozidiel, samospráva pokračuje aj v ďalšej časti projektu. Tá by sa mala už onedlho začať v mestskej časti Nad jazerom.
„Druhou etapou je Alejová a treťou Barca. Dnes hovoríme o prvej etape, v druhej doťahujeme ešte stavebné povolenie, aby sme sa mohli začať uchádzať (o financie). Rozhodli sme, že nechceme mať jeden veľký celok, ale chceme to mať na úseky, pretože sme tvrdili, že zohnať 250 miliónov eur bude problém. Tým, že sme to rozdelili na úseky, tak vieme komunikovať ľahšie s ministerstvom, s riadiacim orgánom,“ avizoval ešte v decembri primátor Jaroslav Polaček.
Primátor nespomenul úsek trate na Južnej triede, hoci pôvodne sa v úvodnej fáze projektu skloňovala aj táto časť mesta. Magistrát nám potvrdil, že okrem Jazera sa plánuje aj ďalšia rekonštrukcia tratí v južnej časti mesta.
„Išlo by o úseky Alejová ulica od križovatky pri moste VSS po kruhový objazd Moldavská ulica, Južná trieda od križovatky pri Moste VSS po križovatku s Cintorínskou ulicou, Južná trieda (zvyšná časť smerom k Námestiu Osloboditeľov), Barca - Južná trieda a ulica Osloboditeľov od križovatky pri Moste VSS po Obratisko pri soche Jána Pavla II a Obratisko pri soche Jána Pavla II v Barci,“ uviedla Jana Poľová z magistrátu.
Termín obnovy tratí na Južnej triede zatiaľ nie je jasný. Magistrát prinesie ďalšie informácie po tom, čo získa všetky povolenia a zabezpečí zdroje financovania.