Po prešovských cestách jazdia prvé parciálne trolejbusy

PrešovSpravodajstvo

Nahradia predovšetkým dieselové vozidlá.

Cestujúci, ktorí využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Prešove, majú po novom väčší komfort. Od dnešného dňa začali premávať prvé parciálne trolejbusy s modernými technológiami a možnosťou pohonu aj mimo trolejového vedenia. Ide o prvé kusy celkovo z desiatich vozidiel, konkrétne šiestich kĺbových s dĺžkou 18 metrov a štyroch 12-metrových trolejbusov. Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) hradil ich kúpu z nenávratného finančného príspevku z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Parciálne trolejbusy nám umožňujú obchádzať rôzne poruchy vedenia zápchy a rozkopávky. V prípade, keď opravujeme, ako napríklad teraz mosty, tak vieme na linky, ktoré prechádzajú týmito úsekmi, nasadiť aj parciálne trolejbusy, ktoré vedia obísť tieto miesta. Samozrejme, do budúcna plánujeme nákupy už výhradne parciálnych trolejbusov, aby sme vedeli rozšíriť trolejbusové linky napríklad na Šváby a do iných oblastí mesta. V priebehu niekoľkých mesiacov by sme mali mať desať parciálnych trolejbusov v prevádzke, ale všetko závisí od toho, ako rýchlo budeme podpisovať zmluvy, ako rýchlo sa budú realizovať všetky postupy v súlade s ministerstvom dopravy,“ vyhlásil primátor Prešova František Oľha s tým, že pripravujú nový tarifný systém, na základe ktorého dôjde k jeho zjednodušeniu:

Bude rásť jednorazové cestovné, ale zvyšujeme zľavu. To znamená, že ľudia, ktorí majú časové predplatné lístky, ich budú mať za rovnakú cenu. Je návrh, aby zanikli desaťminútové lístky, budú len polhodinové a budú o niečo málinko drahšie, ale aj tak budú najlacnejšie v rámci okolitých dopravných podnikov,“ povedal Oľha, ktorý dodal, že cena lístka by mala byť do jedného eura.

Foto
Po prešovských cestách jazdia prvé parciálne trolejbusy / TASR

Trolejbusy sú plne klimatizované a vybavené moderným informačným a tarifným systémom. Zároveň majú USB nabíjačky, informačné LCD monitory či kamerový systém v interiéri vozidla, pričom bezpečnostný kamerový systém sníma priestor pred a za trolejbusom.

Vedúci technickej prevádzky DPMP Vladimír Mišenčik spresnil, že ak im pribudne desať nových trolejbusov, celkovo ich budú mať 50:

„Oproti bežným trolejbusom, ktoré máme už vo vozovom parku, sú vybavené trakčnou batériou, ktorá má celkovú kapacitu 70 ampérhodín (Ah), čo v našich podmienkach umožní dojazd viac ako 12 kilometrov pod plným zaťažením. Umožní nám to nasadiť parciálny trolejbus mimo trolejového vedenia.“

Parciálne trolejbusy nahradia predovšetkým dieselové autobusy, ktoré premávajú na linkách 29, 32, 32A a 39. Takýmto spôsobom dôjde k zníženiu hlučnosti a negatívnych vplyvov dopravy na životné prostredie. DPMP obstarával šesť nových trolejbusov za štyri milióny eur. Na kúpe sa podieľal päťpercentným spolufinancovaním.

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre