Počet poštových pobočiek v Košiciach sa zníži

KošiceSpravodajstvo

Doručovanie poštovými doručovateľmi na dennej báze zostáva bez zmeny.

Slovenská pošta pokračuje v transformácii, ktorej cieľom je modernizácia poštovej infraštruktúry tak, aby vychádzala v ústrety zákazníkom a uspokojivo napĺňala ich dnešné potreby. V súlade s týmto procesom dôjde v prvej etape k ukončeniu prevádzky 26 pôšt v krajských mestách, a zároveň k posilneniu nástupníckych pôšt.

Tento krok je súčasťou optimalizácie pobočkovej siete, ktorá zohľadňuje dlhodobé trendy v správaní zákazníkov, pokles tradičnej listovej korešpondencie a rastúci záujem o digitálne a kuriérske služby. V reakcii na daný trend sa Slovenská pošta rozhodla prispôsobiť sieť pobočiek v krajských mestách, aby zabezpečila jej efektívnejšiu prevádzku. 

Ukončenie prevádzky prvých 13 pobočiek, ktoré schválil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, sa zrealizuje k prvému augustu, resp. k prvému septembru 2025. Termín transformácie ďalších pobočiek bude známy po doriešení niektorých špecifík a posúdení pôšt regulátorom.

Foto
Počet poštových pobočiek v Košiciach sa zníži / TASR

Našou úlohou je zabezpečiť dostupnosť služieb v súlade s požiadavkami verejnosti, a zároveň zodpovedne nakladať so zdrojmi v záujme ekonomickej udržateľnosti spoločnosti. Riešením je zodpovedná optimalizácia hustej, nákladnej a neefektívnej poštovej siete v krajských mestách, ktorá napriek svojej veľkosti nezodpovedá potrebám ich obyvateľov. Dlhodobé analýzy ukazujú, že zákazníci čoraz častejšie využívajú BalíkoBOXy a kuriérov Slovenskej pošty - alternatívy, ktoré umožňujú pohodlný výdaj a podaj zásielok v nimi preferovanom čase, zvyšujú ich komfort a dostupnosť služby. V reakcii na daný trend sa Slovenská pošta rozhodla upraviť poštovú sieť v záujme klientov,“ vysvetľuje riaditeľka obchodu a podpredsedníčka predstavenstva Slovenskej pošty Melinda Burdanová.

Foto
Zoznam služieb poskytovaný doručovateľmi / Slovenská pošta

Slovenská pošta zabezpečí, aby všetky služby boli naďalej dostupné na nástupníckych pobočkách so zjednotenými otváracími hodinami a posilnenými priehradkami. Doručovanie a výdaj oznámených zásielok bude v plnom rozsahu zabezpečený prostredníctvom určených pôšt, ktoré budú uvedené na výveskách dotknutých prevádzok a obyvatelia o nich budú informovaní prostredníctvom letákovej kampane. Poštové služby sú pre zákazníkov dostupné aj prostredníctvom mobilnej aplikácie. 

Doručovanie poštovými doručovateľmi na dennej báze zostáva bez zmeny. Väčšina poštových služieb, ktoré občania najčastejšie využívajú, k nim prichádza priamo do domácností práve prostredníctvom poštového doručovateľa. Cieľom optimalizácie poštových pobočiek je aj naďalej zlepšovať kvalitu služieb a zároveň ich prispôsobovať aktuálnym potrebám zákazníkov.

Komentáre