Poplatky za služby DPMK sú podľa Košičanov vysoké

KošiceSpravodajstvo

Návrat štvorzastávkových lístkov nie je v pláne.

Cestujúci, ktorí využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Košiciach, tvrdia, že poplatky za služby Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sú vysoké a nie sú adekvátne. Košičania dlhodobo apelujú na nedostatočné služby DPMK. Hovorkyňa dopravného podniku Vladimíra Bujňáková reagovala na otázku, či plánujú korigovať ceny niektorých úkonov:

„S administratívnymi poplatkami sa stretnú Košičania všade. Bol navrhnutý cenový výmer pri jednotlivých službách, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo, a to či už ide napríklad o zmenu osobných údajov v karte, alebo napríklad, ak si dôchodcovia menia na karte typ zľavy zo zľavnenej na bezplatnú prepravu nad 70 rokov (manipulačný poplatok je v sume jedno euro).“

Foto
Košičania dlhodobo apelujú na nedostatočné služby DPMK (Ilustračná fotografia) / TASR

Košičania by radi uvítali napríklad štvorzastávkový lístok, ktorý bol bežnou súčasťou MHD po minulé roky. Bujňáková potvrdila, že to momentálne nie je v pláne:

„Návrat štvorzastávkových lístkov sa neplánuje. O všetkých zmenách sa cestujúci včas dozvedia cez naše komunikačné siete a rovnako aj cez komunikačné kanály mesta Košice. Každú zmenu tarify musí opäť odsúhlasiť plénum mestského zastupiteľstva.“

Obrátili sme sa preto na mesto s otázkou, či sú podľa neho ceny za služby DPMK primerané ich poskytovaniu. Do uzávierky sme však nedostali odpoveď.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

 

Komentáre