Popradčania si o vyše šesť eur priplatia za odvoz odpadu

VýchodSpravodajstvo

K tomuto kroku pristupujú takmer všetky samosprávy.

V Poprade sa včera (16.12.) uskutočnilo zasadnutie mestského zastupiteľstva, ktoré po dlhej diskusii odobrilo zvýšenie poplatku za odvoz komunálneho odpadu o niekoľko eur. Obyvatelia v budúcom roku budú za to platiť 36,5 eura za osobu na rok, pričom doposiaľ to bolo 30 eur. Mesto pôvodne navrhovalo zvýšenie na 43,80 eura.

„Samosprávy zasiahol rodinný balíček, ktorý nás pripravil o štyri milióny eur, ďalšie dva milióny eur stratilo mesto tým, že klesol počet obyvateľov pod 50-tisíc, preto nebudeme môcť doplácať za odvoz komunálneho odpadu takmer nič,“ skonštatovala vedúca ekonomického odboru Adriána Sedláková s tým, že mesto vlani doplácalo za komunálny odpad 546-tisíc eur, tento rok je to 485-tisíc eur a v roku 2023 by to malo byť 190-tisíc eur.

Foto
V Poprade sa uskutočnilo zasadnutie mestského zastupiteľstva / facebook.com/poprad.eu

Opozičný klub Poprad na 1. mieste nesúhlasil s predloženým materiálom a prišiel s vlastným návrhom s výškou poplatku 35 eur, napokon došlo ku kompromisu. Poslanec František Majerský zdôraznil, že samospráva by v súvislosti s odpadovým hospodárstvom mala urobiť viac:

„Od ďalšieho roka budú tieto nárasty ďaleko vyššie, musíme ľudí prinútiť viac triediť, viac ako 40 percent vytriedeného odpadu je príliš málo. Problém sú predovšetkým sídliská Juh, kde je potrebné riešiť najmä stojiská odpadov.“

Poslanec Adrián Kromka pripomenul, že poplatky za odvoz odpadu zvyšujú takmer všetky samosprávy:

„Ide len o dorovnanie toho, čo mesto platí za vyprodukovaný odpad, návrh je v zmysle platnej legislatívy. Všetkých nás to trápi, ale nie sme zďaleka jediní. Musíme to riešiť teraz, lebo o rok to môže byť ešte horšie.“

Prednostka Mestského úradu v Poprade Oľga Netočná uviedla, že miera vytriedeného odpadu rastie:

V roku 2004 sme zaviedli separovaný zber, v roku 2018 zber biologicky rozložiteľného odpadu a vlani aj zber kuchynského odpadu. Legislatíva sa neustále sprísňuje, množstvo odpadu vďaka spotrebe rastie, a teda aj náklady na jeho likvidáciu, musíme na to reagovať.“

Samospráva na budúci rok vyčlenila 70-tisíc eur na čipovanie kontajnerov a vriec pri rodinných domoch, pričom to chce zaviesť aj pre bytové domy. Cieľom je, aby spoločenstvá spolupracovali a šetrili, keďže zo zákona vyplýva, že čím viac odpadu sa vytriedi, o to menej budú rásť poplatky.

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre