Aktualizované 13.10 hod.
V týchto dňoch pokračujú práce na podopretí mosta v Poprade nad železničnou traťou. V noci však jeden z nosníkov praskol a vlaková doprava je tak prerušená až po Spišskú Novú Ves. Časť konštrukcie totiž zasahuje do prechodového profilu oboch traťových koľají. V úseku preto premáva náhradná autobusová doprava. Výluka vlakov medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou by mala trvať do piatka (16. 5.). Vlaky by mali týmto úsekom opäť začať jazdiť v sobotu (17. 5.).
Pre automobilovú dopravu bol most uzavretý od konca apríla. Práce mali byť ukončené do 19. mája.
„Dnes v nočných hodinách počas rekonštrukčných prác na moste na ceste I/18 v Poprade praskol jeden z nosníkov, ktoré zhotoviteľ práve z mosta odstraňoval, aby ich mohol nahradiť novými,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Petra Poláčiková s tým, že žiadna z častí mosta sa nezrútila a trať ani trakčné vedenie nie sú poškodené.
„Na mieste sa už nachádza aj špeciálny žeriav dovezený z Poľska a projektant so statikom, aby zvolili najvhodnejší postup pri odstraňovaní poškodeného nosníka. Po jeho odstránení bude môcť byť doprava na trati obnovená,“ doplnila Poláčiková.
Zatiaľ podľa nej nie je jasné, ako vzniknutá situácia ovplyvní avizované sprejazdnenie mosta:
„Verejnosť táto udalosť neohrozila, keďže práce tam realizovali počas nočnej výluky na železničnej trati.“
Rezort v tejto súvislosti upozornil na zmeny v radení súprav vlakov na linke Košice – Žilina – Bratislava. Miestenky podľa neho nemusia zodpovedať aktuálnemu radeniu. Cestujúci môžu nevyužité miestenky vrátiť v rámci reklamačného konania.
Most pri nemocnici je dlhý viac ako 122 metrov. Dočasným podopretím, teda zasanovaním objektu mosta, chcela SSC zvýšiť jeho maximálnu zaťažiteľnosť, poslúžiť mal aj pre prejazd dopravnej obsluhy. Malo ísť o dočasné riešenie do obdobia samotnej rekonštrukcie mosta, ktorý je zaradený v siedmom stupni, teda v havarijnom stave.
Projekt počíta nielen s výstavbou nového mosta, ale aj rekonštrukciou cesty s dĺžkou asi 550 metrov a riešením jej odvodnenia.
„Dočasným podopretím, zasanovaním objektu mosta, do času riadneho odstránenia havarijného stavebnotechnického stavu mostného objektu a priľahlých úsekov cesty, sa dosiahne zvýšenie maximálnej zaťažiteľnosti mosta z 8 ton na 46 ton,“ uviedla hovorkyňa SSC Jana Lukáčová.
Zdroj: SITA