Verejnosť si tam môže vybrať doporučené a úradné zásielky.
Téma rušenia pobočiek Slovenskej pošty aktuálne rezonuje v metropole východu viac než inokedy. Tieto týždne totiž končí, alebo už skončilo, až šesť prevádzok. Jednou z tých, ktoré od augusta nefungujú, bola pobočka 10 na magistráte. Starosta Terasy Marcel Vrchota preto inicioval stretnutie so zástupcami Slovenskej pošty, ktoré sa uskutočnilo v piatok (1.8.):
„Snažili sme sa argumentovať číslami týkajúcimi sa počtu obyvateľov a obslužnosti poštových služieb. Po zrušení pobočky v budove magistrátu totiž zostane na Terase len Pošta 11 na Humenskej, kde nie je dobrá najmä dopravná prístupnosť. Riešili sme aj informáciu, že dôjde k skráteniu otváracích hodín na Pošte 11, čo ma absolútne šokovalo. Podarilo sa nám však dosiahnuť, že najbližšie tri mesiace, teda do konca novembra, budú monitorovať počet návštev na pošte a potom si k tomu ešte raz sadneme.“
Na stretnutí sa zástupcovia pošty a samosprávy dohodli aj na tom, že v záujme zachovania dostupnosti poštových služieb pre obyvateľov chystajú v budove miestneho úradu zriadiť stanovište doručovateľa, kam si budú môcť prísť ľudia vybrať doporučené a úradné zásielky, avšak po predchádzajúcej dohode s doručovateľom.
„V našej budove plánujeme osadiť aj elektronický kiosk, v ktorom si budú môcť obyvatelia vybaviť všetko, čo sa týka príjmu a výberu financií, napríklad platiť poštové poukážky. Preto miestny úrad, lebo je v strede mestskej časti, je tu dobrá dopravná dostupnosť aj dostačujúce parkovisko,“ dodal Vrchota.
Slovenská pošta je ochotná podľa slov svojho riaditeľa zabezpečiť informačnú kampaň o tom, ako sa menia poštové služby a technológie, s dôrazom najmä na starších obyvateľov.
Autor: RÁDIO KOŠICE