Chýbajúci desaťkilometrový úsek sa dokončí skôr, ako sa plánovalo.
Česko tento rok dokončí najstaršiu a najdlhšiu diaľnicu D1, ktorá vedie z Prahy cez Brno a Ostravu do Poľska. Riaditeľstvo ciest a diaľnic (ŘSD) plánuje v decembri sprevádzkovať chýbajúci desaťkilometrový úsek pri Přerove. Podľa generálneho riaditeľa ŘSD Radka Mátla ho dokončia skôr, ako sa pôvodne plánovalo:
„Posledných 10 kilometrov diaľnice D1 by malo byť dokončených v decembri tohto roka a bude to ten najvýznamnejší diaľničný ťah. Diaľnica D1 bola prvou diaľnicou, ktorá sa v Českej republike začala stavať a v tomto roku bude v celej svojej dĺžke dokončená a sprevádzkovaná.“
ŘSD bude tento rok hospodáriť s rozpočtom vo výške 80 miliárd korún (viac ako tri miliardy eur). Český minister dopravy Martin Kupka tvrdí, že vďaka tomu sa podarí urobiť významný krok pri plnení vízie dokončiť základnú diaľničnú sieť v krajine:
„Po vlaňajšom zlatom diaľničnom roku a 110 kilometroch novootvorených úsekov tento rok pripravujeme uviesť do prevádzky ďalších 74 kilometrov nových diaľnic. Diaľnice nielen otvárame, ale výstavbu ďalších začíname. Tento rok začneme s ďalšími 64 kilometrami nových diaľnic a 45 kilometrami ciest prvej triedy.“
Mátl skonštatoval, že základná diaľničná sieť v Česku by mala byť dokončená v roku 2033. V súčasnosti sa pripravuje zhruba 350 chýbajúcich kilometrov, pričom rozostavaných je 178 kilometrov diaľnic a 62 kilometrov ciest prvej triedy. Na obchvate Brna by sa malo na jar dokončiť rozšírenie D1 zo štyroch pruhov na šesť. Zároveň sa plánuje výstavba ďalšej časti Pražského okruhu či diaľnice D35, ktorá by mala uľaviť preplnenej D1. Významný rozvoj cestnej infraštruktúry je podľa Kupku dôležitý pre ďalší ekonomický rozvoj krajiny.
Zdroj: TASR