Prešovská univerzita predĺžila výučbu a skúškové obdobie v zimnom semestri

PrešovKoronavírus

Dôvodom je praktické vyučovanie zdravotníckych, prírodovedných či technických predmetov.

Pandémia koronavírusu ovplyvnila aj výučbu vysokoškolákov. Tí sa takmer celý zimný semester vzdelávajú dištančnou formou. Z tohto dôvodu vedenie Prešovskej univerzity (PU) v Prešove upravilo termín výučbovej časti zimného semestra, a teda došlo k zmene harmonogramu akademického roka 2020/2021.

„Výučba v zimnom semestri sa predlžuje do 16.1.2021, avšak tie študijné programy, ktoré prešli na dištančnú metódu výučbu a mohli bez zmeny dosiahnuť stanovené vzdelávacie výstupy v distančnej metóde, ukončia výučbu podľa pôvodného harmonogramu, a to do 18.12.2020. Vzhľadom na predĺženie výučbovej časti sa predĺžuje aj skúškové obdobie v zimnom semestri, a to do 20.2.2021,“ uviedla pre Rádio Košice hovorkyňa PU Anna Polačková.

Foto
Ilustračná fotografia / TASR

Začiatok letného semestra bol pôvodne naplánovaný na 8. februára 2021. Ako vysvetlila Polačková, napokon by mal začať až 22. februára budúceho roka:

„K úprave harmonogramu došlo z dôvodu potreby realizácie praktickej výučby predovšetkým v prípade zdravotníckych, prírodovedných, technických predmetov či predmetov na Fakulte športu, ktoré je nevyhnutné absolvovať prezenčnou metódou. Vedenie univerzity sa snažilo pristupovať k opatreniam, ktoré by boli v prospech študenta tak, aby mohli bez navýšenej záťaže dosiahnuť znalosti a zručnosti, ako je to stanovené v profile absolventa.“

PU zároveň zdôraznila, že žiadna metóda výučby nenahradí osobný kontakt pedagógov a študentov.

„Prioritou PU je bezpečnosť jej študentov, ako aj všetkých zamestnancov univerzity, preto epidemickú situáciu na Slovensku, regióne i univerzite detailne monitoruje a podľa toho prijíma aj platné opatrenia nielen vo vzťahu k vyučovaciemu procesu. Sme toho názoru, že žiadna metóda výučby nenahradí osobný kontakt so študentom. Aj keď, samozrejme, niektoré aspekty distančného vzdelávania v budúcnosti využijeme v prezenčnej metóde za účelom zvýšenia kvality vzdelávania a zvýšenia prístupnosti obsahu vzdelávania študentom,“ uzavrela Polačková.

Komentáre