Pri výpadku elektriny je základom kontaktovať správnu spoločnosť

VýchodSpravodajstvo

Zákazníci majú k dispozícii dva nonstop funkčné komunikačné kanály.

Východniari sa sťažujú na pohotovostnú službu Východoslovenskej distribučnej (VSD) počas víkendov a sviatkov. Skrat v bytovom dome Humenčanov spôsobil pozastavenie elektriny na dva víkendové dni a nevedeli sa dovolať do VSD.

Andrea Forbergerová z VSD pre Rádio Košice uviedla, že základom je kontaktovať správnu osobu, či ide o otázku na dodávateľa, distribútora, alebo správcu bytového domu:

Zákazníci majú pre nahlasovanie porúch dva nepretržité, nonstop funkčné komunikačné kanály, cez ktoré môžu nahlásiť alebo overiť poruchu na svojom odbernom mieste. Prvým je online služba na www.vypadokelektriny.sk, kde sa okamžite dozvedia, ktoré poruchy VSD aktuálne eviduje, rovnako tam nájdu aj plánované odstávky. To znamená, že nie vždy musí ísť nevyhnutne o poruchový stav, ktorý spôsobil prerušenie distribúcie elektriny. Stáva sa, že zákazníci zabudnú alebo prehliadnu vopred avizovanú odstávku. V prípade, že ide o prvú možnosť (ako zrejme aj v predmetnom prípade z Humenného) a zákazníci zistia, že ich poruchu/výpadok ešte neevidujeme, môžu tento stav nahlásiť online na stránke www.vypadokelektriny.sk.“

Forbergerová zdôraznila, že dáta na tejto stránke sa aktualizujú a synchronizujú nepretržite s údajmi z dispečingu:

„Druhým spôsobom je telefonické oznamovanie porúch, a to výhradne na Poruchovej linke VSD (nie zákazníckej) na čísle 0800 123 332. VSD výrazne odporúča prvé online riešenie, ktoré je najjednoduchšie a zákazník dostane bez čakania všetky dostupné informácie – či ide o poruchu, o ktorej už vieme a pracujeme na jej odstránení, či nejde o plánované prerušenie distribúcie elektriny, ktoré len opomenul, a zároveň má možnosť poruchu na svojom odbernom mieste pohodlne nahlásiť.“

Foto
Východniari sa sťažujú na pohotovostnú službu VSD počas víkendov a sviatkov (Ilustračná fotografia) / TASR

Od leta tohto roka slúži toto riešenie aj pre odberateľov na vymedzenom území Západoslovenskej distribučnej. Zaujímali sme sa tiež, kto tieto pohotovostné výjazdy platí, či spoločnosť, alebo nájomci, prípadne nahlasovateľ poruchy.

„V prípade, že ide o poruchu na elektroenergetických zariadeniach distribútora – v tomto prípade teda VSD – náklady na obnovenie distribúcie elektriny znáša prevádzkovateľ sústavy. V minulosti sme sa však často stretávali s prípadmi, kedy išlo o skraty v domácej elektroinštalácii, to znamená „vyhodenie“ ističov a podobne. V tomto prípade znáša náklady majiteľ odberného miesta, na čo ho vopred počas telefonického hovoru na Poruchovej linke VSD vždy upozorňujeme a snažíme sa ho previesť rýchlou kontrolou odberného miesta, aby k zbytočnému výjazdu nedošlo,“ dodala Forbergerová.

V prípade, že sa v okolí nachádzajú inteligentné meradlá, respektíve iné moderné prvky siete, VSD dokáže na základe dát situáciu v danej oblasti zanalyzovať aj na diaľku.

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

 

Komentáre