Regionálne vlaky na východe budú opäť v prevádzke

VýchodSpravodajstvo

Aktualizované 11.50 hod.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) oznamuje, že v rámci mimoriadnej zmeny od pondelka (10.3.) dochádza k obnoveniu vlakovej dopravy na viacerých regionálnych tratiach východného Slovenska. ZSSK tak vracia vlaky na úseky Prešov – Nižný Hrabovec – Humenné, Humenné – Stakčín a Humenné – Medzilaborce mesto. 

Takmer po roku a pol budú od pondelkového rána v daných úsekoch premávať opäť vlaky. Výnimkou v tento deň budú úplné prvé ranné spojenia zo Stakčína – Os 9400: Stakčín 4:05 – Humenné 4:54, Medzilaboriec – Os 8900: Medzilaborce mesto 4:26 – Humenné 5:32 a Prešova – Os 9103: Nižný Hrabovec 6:00 – Humenné 6:20, ktoré obslúžia ešte autobusy náhradnej dopravy. Cestujúci po týchto ranných spojeniach už nebudú odkázaní na náhradnú autobusovú dopravu, ale môžu sa spoľahnúť na pohodlné vlakové spojenie. 

Foto
Regionálne vlaky na východe búdu opäť v prevádzke / ZSSK

V spolupráci s IDS Východ, ako organizátorom verejnej dopravy v regióne, dochádza v nadväznosti na prípojné väzby v stanici Humenné k čiastočnej optimalizácii vedenia autobusov regionálnej dopravy v rámci možností objednávateľa dopravných výkonov v regionálnej autobusovej doprave. Systém vedenia autobusovej dopravy je nastavený tak, aby po ukončení aktuálnych výlukových prác na trati Bánovce nad Ondavou – Humenné došlo v čo najväčšej možnej miere ku koordinácii vlakov a autobusov v úseku Humenné – Medzilaborce, a to vo forme zabezpečenia spoločného hodinového taktu vlakov a autobusov.

Úspešné ukončenie projektu v úseku oznámili aj Železnice SR. 

„Zatiaľ je to v predčasnom užívaní, prakticky to bolo odovzdané 28.2. Donieslo to viacero výhod, najmä zvýšenie rýchlosti na tejto trati, modernizáciu zariadení z hľadiska všetkých častí infraštruktúry - či už odvetvia železničných tratí a stavieb, takisto čo sa týka odvetvia zabezpečovacej a oznamovacej techniky, to znamená moderné zabezpečovacie zariadenia plus oznamovacie zariadenia, teda informácie pre cestujúcich,“ vysvetlil riaditeľ oblastného riaditeľstva ŽSR v Košiciach Jaroslav Sakáč.

Projekt sa nezaobišiel bez komplikácií, ktoré spôsobila najmä vysoká hladina spodnej vody v staniciach Strážske a Humenné.

V úseku trate Bánovce nad Ondavou – Humenné zostáva aj naďalej v platnosti náhradná autobusová doprava, keďže stavebné práce v rámci elektrifikácie tohto úseku pokračujú podľa hramonogramu manažérom železničnej infraštruktúry – Železnicami Slovenskej republiky. Mali by byť ukončené do júla. 

Komentáre