Rekonštrukcia električkového depa DPMK postupne napreduje

KošiceSpravodajstvo

Stavebný ruch sa ozýva z viacerých objektov.

V areáli Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sa vlani začala rekonštrukcia električkového depa. Cieľom je zabezpečiť jeho pripravenosť na obnovu vozového parku. Tento projekt bol rozdelený na dve etapy a podľa Jany Poľovej z košického magistrátu postupne napreduje:

V súčasnosti sa pracuje na všetkých objektoch, ktoré bolo možné uvoľniť tak, aby bola zabezpečená prevádzka a údržby električkovej dopravy. Priebežne sa realizujú aj ďalšie stavebné objekty v areáli depa. Od novembra minulého roka prebieha výstavba novej haly údržby električiek. Práce na jednotlivých stavebných objektoch pokračujú podľa aktualizovaného harmonogramu.“

Hovorkyňa DPMK Vladimíra Bujňáková pre Rádio Košice uviedla, že modernizácie sa dočkala aj údržbová základňa, ktorá mala byť predčasne daná do užívania:

„K 31. júlu 2023 bola ukončená realizácia nového zastrešenia odstavného koľajiska vrátane koľajiska a trolejového vedenia. Tento interne nazývaný druhý záber je pripravený na uvedenie do prevádzky na predčasné užívanie časti stavby. Ďalej sa pracuje na stavebnej časti novej haly pre umývač a následne sa začne s montážou technológie umývacej linky pre električky.“

Foto
V areáli DPMK sa vlani začala rekonštrukcia električkového depa (Ilustračná fotografia) / DPMK

Zároveň sa rekonštruuje sociálno-prevádzková časť haly dennej údržby a tiež dielenská hala na denné ošetrenie električiek. Okrem iného sa na tomto objekte vymení pôvodná strecha.

„Začiatkom leta bola ukončená realizácia montáže skeletu budovy. V súčasnosti prebieha montáž jej opláštenia a strechy. Postupne sa začalo s realizáciou výstavby členenia vnútorných priestorov objektu dielní a sociálno-prevádzkových častí. Zároveň prebieha realizácia základov technológie v rámci objektu rozvodov kanalizácie, montáže zdravotechniky, vykurovania, vzduchotechniky a elektrorozvodov,“ dodala Bujňáková.

Na Bardejovskej ulici v Košiciach sa montujú nové koľaje, výhybky aj trolejové vedenie. Súčasťou projektu za vyše 23 miliónov eur sú aj práce na vodovodných a kanalizačných sieťach a spevnených plochách.

Komentáre