Navýšila sa aj cena projektu.
Na jeseň pred troma rokmi začali s rekonštrukciou košickej železničnej stanice, od ktorej si Železnice Slovenskej republiky sľubujú najmä zvýšenie bezpečnosti a skvalitnenie cestovania. Hovorkyňa spoločnosti Vladimíra Bahýlová uviedla, že sa práce hýbu a už dali do predčasného užívania výťah na druhom nástupišti:
„Obdobný bude realizovaný aj na treťom nástupišti s predpokladaným termínom uvedenia do užívania do konca roka 2024.“
Posledné týždne finalizujú práce na treťom nástupišti pri južnom podchode tak, aby do konca letných prázdnin mohli presmerovať cestujúcich cez nový južný podchod na treťom nástupišti a začali práce na severnom podchode, kde pribudne okrem iného aj nový výťah.
„Celé tretie nástupište by malo ísť do prevádzky koncom roka 2024. Taktiež prebiehajú práce na zriadení nových betónových stien výstupu batožinového tunela v nástupišti č. 1. Posledné týždne sa pracovalo hlavne na montáži a osadení oceľovej konštrukcie zastrešenia nástupišťa č. 3 v dĺžke 60 m nad vybudovanou rampou a južným výstupom z podchodu, na realizácii dlažby v rampe výstupu z južného podchodu, na obklade stien výstupu z južného podchodu a prebiehali práce aj na montáži a osadení odvodňovacieho žľabu a príprava dlažby,“ priblížila hovorkyňa.
Vďaka opravám tak pribudne nielen moderný vzhľad, ale najmä prvky pre zdravotne znevýhodnených cestujúcich ako napríklad dlažba pre nevidiacich so špeciálne upravenými výstupkami. Pôvodne mala rekonštrukcia trvať 26 mesiacov. Začiatkom tohto roka spoločnosť verila, že s prácami skončia do konca tohto roka. Podľa Bahýlovej ale nestihnú ani tento termín:
„Rekonštrukcia je v sklze viac ako rok, ktorý je zapríčinený hlavne skutočnosťou, že niektoré práce sa nedajú vykonať podľa pôvodnej projektovej dokumentácie formou opráv, ale je nutné staré poškodené betónové konštrukcie nahradiť novými a pod. (napr. nový batožinový tunel na prvom nástupišti oproti pôvodnému návrhu nadstavby).“
Pôvodne počítali s nákladmi približne 12,7 milióna eur. Omeškanie a vyššie náklady si však vyžiadajú napokon takmer o 1,5 milióna viac.
Autor: RÁDIO KOŠICE