Rekonštrukcia tunela Branisko a výstavba ľavej rúry naberá reálne kontúry

VýchodSpravodajstvo

Denne ním prejde približne 16-tisíc vozidiel.

Tunel Branisko je súčasťou úseku D1 Beharovce – Branisko, ktorý sa nachádza medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50. Išlo o prvý diaľničný tunel na Slovensku, ktorý má obojsmernú prevádzku v jednej rúre, a to aj napriek tomu, že denne ním prejde približne 16-tisíc vozidiel.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ukončila verejné obstarávanie a podpísala Zmluvu na vypracovanie štúdie realizovateľnosti D1 Beharovce – Branisko, 2. profil za 163-tisíc eur, pričom predpokladaná hodnota zákazky bola na úrovni 235-tisíc eur. Víťazná spoločnosť vypracuje štúdiu a zámer EIA za 10 mesiacov.

Foto
Tunel Branisko má obojsmernú prevádzku v jednej rúre / TASR

„Účelom štúdie realizovateľnosti je posúdiť možné varianty dostavby ľavej tunelovej rúry spolu s rekonštrukciou existujúcej tunelovej rúry. Súčasťou štúdie bude aj vypracovanie zámeru EIA, ten bude riešený pre všetky varianty a alternatívy trasy,“ priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková s tým, že vzhľadom na priemernú dopravnú intenzitu je vybudovanie druhej rúry tunela Branisko reálne:

„Analýzy nám už potvrdili, že výstavba ľavej rúry je technicky možná aj počas prevádzky pravej rúry. Po spracovaní zámeru EIA bude nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania.“

Prevádzka tunela Branisko s dĺžkou takmer päť kilometrov bola spustená v roku 2003. Najvyššia povolená rýchlosť bola stanovená na 80 kilometrov za hodinu.

Komentáre