Rekonštrukcia v areáli košickej železničnej stanice sa opäť predĺžila aj predražila

KošiceSpravodajstvo

Aktuálne sa pracuje na treťom nástupišti.

V areáli železničnej stanice (ŽST) v Košiciach sa realizujú stavebné práce, ktoré sa znova predĺžili. Nový termín ich ukončenia bol stanovený na jún tohto roka. Z decembrového dodatku k zmluve o dielo zverejneného v Centrálnom registri zmlúv (CRZ) vyplýva, že projekt sa predražil o takmer 2,7 milióna eur na 15,47 milióna eur bez DPH.

Modernizácia ŽST, respektíve nástupíšť 1, 2, 3 a komplexná rekonštrukcia železničného zvršku na koľajach č. 11, 9, 8, 7, 6, 5, 3a, 1 sa začala v septembri 2021, pričom pôvodne mala byť ukončená do konca roka 2023.

„Rekonštrukcia je v sklze, ktorý je zapríčinený hlavne skutočnosťou, že niektoré práce sa nedajú vykonať podľa pôvodnej projektovej dokumentácie formou opráv, ale je nutné staré poškodené betónové konštrukcie nahradiť novými a podobne,“ reagovala hovorkyňa spoločnosti Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) Petra Lániková s tým, že ide napríklad o nový batožinový tunel na prvom nástupišti v porovnaní s pôvodným návrhom nadstavby.

Foto
Rekonštrukcia stanice sa začala v septembri 2021 / TASR

Stavebný ruch sa aktuálne ozýva z tretieho nástupišťa. Lániková doplnila, že od vlaňajšieho októbra je pre cestujúcich v prevádzke južný podchod:

„Po demontáži zastrešenia severného podchodu, ako aj vykonaní zemných prác na zakladaní spodnej stavby podchodu a výťahu bolo zistené, že je nutné projektovú dokumentáciu prepracovať, nakoľko skutkový stav betónových konštrukcií je diametrálne horší ako projekt predpokladal. Uvedenie celého tretieho nástupišťa aj s výťahom sa predpokladá v máji 2025.

Cieľom projektu je predovšetkým zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy, zníženie ľudského činiteľa ako vplyvu na vznik nehodových udalostí či zníženie obmedzení pri tvorbe a realizácii grafikonu vlakovej dopravy z hľadiska príchodov a odchodov vlakov v ŽST Košice a ich pristavovania k nástupištiam.

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre