SIPO poukazy platil cez mobil. Po novom pouteká na poštu

KošiceSpravodajstvo

Slovenská pošta možnosť platenia šekov prostredníctvom mobilnej aplikácie zrušila. Zákazníkom odporúča ďalšie možnosti, napríklad platbu pri priehradke.

Chceli ste zaplatiť SIPO poukaz prostredníctvom mobilnej aplikácie banky, no nefungovalo vám to? Možno ani nebude. Slovenská pošta totiž zmenila čiarový kód poukazu, a tak ho aplikácia nedokáže prečítať.

Na tento problém nás upozornil čitateľ Tibor, ktorý šeky takto pravidelne platil z pohodlia domova. V posledných mesiacoch sa mu však čiarový kód poštového poukazu naskenovať pomocou aplikácie nepodarilo.

„Napíše, že chybné údaje, a že mám zadať údaje ručne. Predtým to bez problémov fungovalo a načítavalo,“ posťažoval sa čitateľ Košice Online, ktorý sa s problémom obrátil aj na svoju banku. Podľa nej Slovenská pošta postupne zaviedla šifrovanie čiarových kódov na SIPO poukazoch, no možnosť dešifrovania banke neposkytla.

„Slovenská pošta zmenila štandard SIPO čiarových kódov. Aktuálne sú tieto čiarové kódy pre banky a iné spoločnosti nečitateľné, vie ich čítať iba pošta, prípadne Poštová banka. Klientom teda môžeme iba odporučiť, aby sa obrátili na Slovenskú poštu, alebo aby si nastavili vo svojej banke inkaso či trvalý príkaz,“ informovala hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.

Foto
Mobilná aplikácia nedokáže posledné mesiace SIPO poukazy prečítať

Pošta: Je to vec dohody s bankou

Podľa hovorkyne Slovenskej pošty Martiny Mackovej v ostatnom období naozaj pristúpili k zmene čiarového kódu SIPO dokladu. A to tak, aby zodpovedal požiadavkám informačných systémov Slovenskej pošty, v ktorých je spracovaný. Zákazníkom, ktorí chcú vykonať úhradu SIPO poukazu, preto odporúča, aby využili ďalšie možnosti, ako poštový poukaz zaplatiť.

„SIPO doklady je možné uhrádzať okrem hotovostného spôsobu na pošte (pri priehradke pošty, u doručovateľa) aj bezhotovostne, a to prostredníctvom aplikácie „eSIPO - občan“ alebo jednorazovým príkazom na účet Slovenskej pošty s použitím platobných symbolov v zmysle obchodných podmienok,“ vymenovala Macková.

Pri platbe v hotovosti pri priehradke si však zákazník najprv vystojí rad, potom mu pošta ešte zaúčtuje poplatok za spracovanie poukazu. Pri platbe cez eSIPO sa zas klient musí zaregistrovať. Po vyplnení všetkých potrebných údajov a po prijatí potvrdzovacieho emailu, prídu klientovi prihlasovacie údaje do systému na dresu uvedenú na doklade SIPO. To môže trvať aj niekoľko dní. Podľa Slovenskej pošty však doposiaľ žiadna banka o možnosť dešifrovania čiarových kódov nepožiadala.

„Realizácia platieb SIPO prostredníctvom mobilnej aplikácie vybranej banky je otázkou dohody danej banky a Slovenskej pošty. Od zavedenia zmien v spracovaní SIPO Slovenskú poštu neoslovila žiadna banka v súvislosti s požiadavkou prijímať SIPO doklady prostredníctvom jej mobilnej aplikácie,“ vysvetlila Macková.

 

Autorka: LEA HEILOVÁ

Komentáre