Vo vyučovaní využíva aj virtuálnu realitu.
Stredná odborná škola (SOŠ) gastronómie a služieb získala grant z Nórska vo výške 198-tisíc eur. Vďaka nemu jedlo a nápoje v jej reštaurácii roznáša robotický čašník. Zároveň vo vyučovaní využíva virtuálnu realitu a nové didaktické prístupy. Projekt Inovatívne vzdelávanie ako nástroj na reflektovanie environmentálnych výziev a potrieb trhu práce bol spolufinancovaný zo štátneho rozpočtu sumou 30-tisíc eur.
„Moderné vybavenie a nové technológie rozšírili kompetencie učiteľov, ktorí do výučby vďaka tomu zapracovali inovácie a atraktivitu, čo prispelo k zvýšeniu záujmu žiakov o štúdium. Na druhej strane, ukazujeme zamestnávateľom, že sa vieme veľmi rýchlo prispôsobovať novým trendom a máme záujem vylepšovať vzdelávacie procesy,“ povedal vedúci odboru školstva Úradu Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Ján Furman.
Škola vďaka projektu zaviedla nové učebné materiály aj používanie moderných nástrojov informačno-komunikačných technológií a inovatívnych technológií vo výučbe či v rámci obsluhy. Robotický čašník je intuitívny a reálne mapuje prostredie, v ktorom sa nachádza, takže sa dokáže vyhnúť prekážkam. Keďže má hlasovú umelú inteligenciu, so zákazníkmi komunikuje v slovenčine.
„Na škole sa takisto dovybavili učebne, okrem iného laboratórium, a to novými stolmi a prístrojmi, ktoré umožňujú inkluzívne vzdelávanie aj znevýhodneným skupinám. Žiaci a učitelia využívajú nové typy softvérov, virtuálnu realitu, robotické stavebnice aj videokonferenčný systém. Novinkou sú takzvané inteligentné kvetináče, v ktorých sadia žeruchu, reďkovku či rukolu a iné rastliny využiteľné v gastronómii,“ uviedla riaditeľka SOŠ gastronómie a služieb v Prešove Andrea Klačeková.
Partnerskou školou je Stredná odborná škola za polárnym kruhom v Nórsku, ktorú učitelia z Prešova navštívili vlani v novembri.
Zdroj: TASR