Spolupráca zástupcov cestovného ruchu má priniesť rozvoj turizmu na Slovensku

SlovenskoSpravodajstvo

Kľúčom je lepšia propagácia našej krajiny v zahraničí.

V Košiciach sa dnes stretli zástupcovia nového ministerstva cestovného ruchu a športu, ako aj predstavitelia cestovných kancelárií a organizácií cestovného ruchu. Diskutovali o ponuke produktov a služieb, ktoré majú byť motívom návštevy zahraničných návštevníkov na Slovensku. Zástupcovia profesijných združení zároveň podpísali memorandum o spolupráci.

Vidíme veľký potenciál Slovenska z pohľadu turizmu, vyššieho počtu návštevníkov, ale aj turistov, či už domácich alebo zahraničných. My sa budeme snažiť vytvárať na to podmienky, či už pre podnikateľov, ktorí podnikajú, poskytujú služby, ale práve aby aj títo stakeholderi mali možnosť alebo jednoduchšie podmienky na to, aby dokázali v silnej konkurencii európskych krajín prilákať zahraničných turistov na Slovensko, vysvetlil štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu Marek Harbuľák.

Foto
Zástupcovia profesijných združení podpísali memorandum o spolupráci / TASR

Podpora turizmu sa prejaví v dotáciách ministerstva pre oblastné organizácie. Novinkou je však Fond na podporu cestovného ruchu, ktorý bude určený na budovanie infraštruktúry. Cieľom je prilákať zahraničných turistov, ale aj predĺžiť ich pobyt na Slovensku. Na tento účel je pre rok 2024 vyčlenených 30 miliónov eur.

„Vo všeobecnosti je veľký záujem – na moje prekvapenie – o historické budovy. Turisti majú záujem prísť na Slovensko ako do krajiny, ktorá oplýva mnohými historickými zámkami, kaštieľmi, hradmi. Ak je možné spojiť ich pobyt s týmito budovami, tak ich to zaujíma. A chcú ochutnávať – vínne cesty, gastronómia – toto je niečo, čo zaujíma ľudí, ktorí cestujú, objavujú a chcú vidieť nové a nové krajiny. Takže v tomto smere sme zistili, že ten potenciál tu je, čiže by sme chceli pripraviť produkty, ktoré by oslovili,“ doplnil riaditeľ Slovenskej asociácie organizácií cestovného ruchu Roman Berkes.

Problémom sú podľa neho aj nepresné štatistiky zahraničných turistov. Zlepšiť by to mohla plánovaná digitalizácia. Viac návštevníkov zaznamenalo hlavné mesto, počet prenocovaní je však aj tam nízky. Kľúčom je podľa odborníkov lepšia propagácia Slovenska v zahraničí.

Komentáre